Jaguar I-Pace, który miał być rewolucją w segmencie elektrycznych SUV-ów, stał się symbolem kosztownej porażki. Problemy z wadliwymi bateriami doprowadziły do sytuacji, w której producent zmuszony jest masowo złomować swoje pojazdy. Brytyjska marka stara się ratować wizerunek, ale dla I-Pace nie ma już ratunku.
Problemy z bateriami LG
Głównym źródłem kłopotów są akumulatory dostarczane przez LG, które miały tendencję do przegrzewania się, a w skrajnych przypadkach – nawet do samozapłonu. Jaguar podejmował liczne próby rozwiązania problemu, wprowadzając aktualizacje oprogramowania i akcje serwisowe, jednak żadne z tych działań nie przyniosło oczekiwanych rezultatów.
Ostatecznie producent został zmuszony do odkupu wadliwych pojazdów od klientów. To bolesna decyzja, która oznacza nie tylko ogromne straty finansowe, ale także spadek zaufania do marki.
Masowe złomowanie I-Pace
W samych Stanach Zjednoczonych Jaguar odkupił blisko 3 000 egzemplarzy modelu I-Pace (który, przypomnijmy, otrzymał zaszczytny tytuł Samochodu Roku 2019), a podobne działania podjęto także w innych krajach. Niestety, wiele z tych aut zamiast wrócić na rynek, trafiło na złomowiska.
Dowody na ten smutny koniec elektrycznego Jaguara można zobaczyć na platformie X (dawniej Twitter). Użytkownik @newt7215 udostępnił zdjęcia, które pokazują dziesiątki świeżych egzemplarzy Jaguarów I-Pace czekających na kasację.
Nowe otwarcie z modelem Type 00
Jaguar popadł niedawno w spore tarapaty, co zaowocowało decyzją o całkowitej zmianie wizerunku. Marka najpierw opublikowała mocno kolorowy spot, co odbiło sie głośnym echem nie tylko w mediach poświęconych motoryzacji, a następnie podzieliła się ze światem wizerunkiem nowego modelu. Type 00, bo o nim mowa, ma symbolizować nową erę brytyjskiej marki. To futurystyczny, w pełni elektryczny samochód, który wyróżnia się agresywnym designem, brakiem tylnej szyby i minimalistycznym wnętrzem. Jaguar chce dzięki niemu odbudować swoją pozycję na rynku premium i pokazać, że wyciągnął wnioski z wcześniejszych błędów. Nie da się jednak ukryć, że odzyskanie zaufania klientów może okazać się niezwykle trudne.
Zobacz także:
- Unia Europejska zmienia podejście do hybryd plug-in. Ekologiczne, ale już nie wystarczająco?
- Volkswagen ID.1 – najtańszy elektryk niemieckiej marki. Czy to odpowiedź na Renault 5?
- Aston Martin Valkyrie Hypercar gotowy na Le Mans. Brytyjczycy wracają do walki
Autor: MM
Źródło zdjęcia głównego: netcarshow