Daleko, dalej, Geely
Geely Galaxy A7 EM-i to sedan segmentu D, który nie rzuca się w oczy futurystycznym designem, ale nadrabia deklarowaną efektywnością. Chiński producent podaje, że auto potrafi pokonać ponad 2100 km na jednym tankowaniu i pełnym naładowaniu akumulatora. To prawie trzy razy tyle, ile oferują niektóre konkurencyjne hybrydy.
Tak oszałamiający wynik ma być możliwy dzięki nowoczesnemu napędowi hybrydowemu typu plug-in (PHEV), który łączy silnik spalinowy 1.5 o mocy 112 KM z jednostką elektryczną i akumulatorem – niestety, nie wiemy jakiej mocy i pojemności.
Zasięg robi wrażenie, ale…
Deklarowany zasięg Geely opiera się na wynikach testów CLTC, czyli chińskiego cyklu homologacyjnego, znanego z tego, że potrafi być dość hojny w swoich szacunkach. Co więcej, aby faktycznie osiągnąć ponad 2100 km, trzeba by poruszać się wyjątkowo spokojnie i maksymalnie wykorzystywać tryb rekuperacji oraz hybrydową pracę układu. W realnych warunkach ta wartość może wyglądać nieco mniej spektakularnie – choć wciąż imponująco. Warto przy tym zaznaczyć, że opisywany zasięg będzie dostępny jedynie w topowej wersji tego modelu. Bazowa zaoferuje około 1500 kilometrów, co nadal jest wynikiem bardzo dobrym.
Sedan na długie trasy – przynajmniej w teorii
Geely celuje tym modelem przede wszystkim w osoby, które nie lubią częstych postojów. Galaxy A7 EM-P ma być odpowiedzią na bolączki użytkowników zarówno klasycznych hybryd, jak i aut elektrycznych. Brak konieczności częstego ładowania i tankowania to jego główny atut marketingowy. Na razie jednak auto dostępne jest wyłącznie na rynku chińskim, gdzie producent planuje szeroką kampanię promującą jego „transkontynentalny” zasięg. Czy europejscy kierowcy też dadzą się skusić na takie deklaracje? To się jeszcze okaże.
Zobacz także:
- AGTZ Twin Tail – super auto z polskim akcentem
- Z Syreny zrobił Bugatti. Niezwykły pojazd z Tczewa zbudowany ze złomu i pasji
- Sport dla motoryzacyjnych seniorów
Autor: MM