AGTZ Twin Tail – super auto z polskim akcentem

AGTZ Twin Tail – super auto z polskim akcentem
AGTZ Twin Tail – super auto z polskim akcentem
Źródło: Raport Turbo
Choć jego nazwa nie zapada w pamięć, wygląd z pewnością tak. Krystian Plato odwiedził warszawską premierę wyjątkowego auta – dzieła sztuki o francusko-włosko-polskich korzeniach. Ten nietuzinkowy projekt narodził się w Katowicach, w jednym z salonów z samochodami marzeń.

AGTZ Twin Tail – ręcznie budowany sportowiec z włoską duszą

AGTZ Twin Tail – choć nazwa może wydawać się skomplikowana, warto ją zapamiętać. To wyjątkowy, ręcznie składany samochód sportowy, którego bazą jest Alpine A110. Za finalny projekt odpowiada legendarne włoskie studio Zagato, znane z tworzenia niepowtarzalnych motoryzacyjnych dzieł sztuki.

1.8 Turbo i linia jak z Le Mans – osiągi AGTZ Twin Tail

Pod maską AGTZ Twin Tail znajduje się 1.8-litrowy silnik turbo – znany m.in. z Renault Megane RS. Jednostka napędowa generuje 300 KM, co pozwala rozpędzić ten sportowy pojazd do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy. Nadwozie auta – długie, niskie i szerokie – stylistycznie nawiązuje do legendarnych wyścigówek z Le Mans z końca lat 60., co dodaje mu niepowtarzalnego, klasycznego charakteru.

Twin Tail – dwa ogony, dwa oblicza samochodu

Nazwa Twin Tail odnosi się do unikalnej konstrukcji tylnej części nadwozia – auto ma dwa wymienne „ogona”: krótki, przeznaczony do jazdy na co dzień, oraz długi – inspirowany wyścigami, idealny na tor. Proces zmiany tylnej sekcji trwa zaledwie pół godziny, a całość wykonana jest głównie z lekkiego włókna węglowego, które znajdziemy niemal w każdym elemencie konstrukcyjnym. To rozwiązanie nie tylko poprawia aerodynamikę, ale i nadaje AGTZ Twin Tail wyjątkowy, funkcjonalny styl.

Wnętrze bez kompromisów i kosmiczna cena AGTZ Twin Tail

Kabina AGTZ Twin Tail to kwintesencja minimalizmu – dominują tu surowe karbonowe wykończenia, cyfrowe zegary i brak jakichkolwiek schowków czy multimediów. Podobnie jak w Alpine A110, nie znajdziemy tu rozpraszaczy – liczy się czysta przyjemność z jazdy, świetna widoczność i pełna koncentracja na torze. A ile kosztuje ten wyjątkowy samochód z silnikiem znanym z Renault Megane RS? 650 tysięcy euro, czyli prawie 2,8 miliona złotych. Cena może zwalać z nóg, ale mówimy o limitowanej serii 19 sztuk – większość już znalazła swoich nabywców.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości