Buick Electra Orbit – retro-kosmiczna limuzyna EV, która może zmienić oblicze marki 

Buick Electra Orbit
Buick Electra Orbit
Buick pokazał w Szanghaju koncepcyjną limuzynę Electra Orbit. Projekt powstał w GM China Advanced Design Center i łączy romantyczną stylistykę lat 50. z futurystyczną technologią elektryczną. Auto zapowiada kierunek, w jakim amerykańska marka chce iść na najbardziej wymagającym rynku świata. 

Retro-futurystyczna sylwetka

Nadwozie Orbit wygląda jak rysunek z epoki wyścigu kosmicznego: miękkie błotniki, opływowy „boat-tail” i podwójne tylne skrzydło, które unosi się przy wysokich prędkościach. Wloty w masce otwierają się, kierując powietrze ku górze, a wysuwany splitter i aktywne progi zamykają przepływ pod autem.

Wymiary z klasą flagowca

Twórcy mówią o „prawdziwie flagowych proporcjach”. Sedan mierzy niemal sześć metrów długości i ponad dwa metry szerokości, stoi na 24-calowych kołach i nosi matowy lakier Space. Pod karoserią pracuje modułowa platforma GM przeznaczona dla aut elektrycznych, choć konkretnych parametrów napędu jeszcze nie ujawniono.

Sci-fi drzwi i hologramy

Dostęp do kabiny zapewniają obrotowe drzwi, które po otwarciu świecą ku górze czterema lampami. Wnętrze to cztery fotele z luksusowych tkanin, „orbitalne” podświetlenie słupa środkowego oraz holograficzny układ planet na desce rozdzielczej. Centralny frunk mieści zestaw dedykowanych walizek, podkreślając podróżniczy charakter auta.

Buick Electra Orbit
vintage-modern-buick-electra-orbit-all-electric-sedan-is-a-double-forbidden-fruit-sadly_17
vintage-modern-buick-electra-orbit-all-electric-sedan-is-a-double-forbidden-fruit-sadly_19
vintage-modern-buick-electra-orbit-all-electric-sedan-is-a-double-forbidden-fruit-sadly_15
vintage-modern-buick-electra-orbit-all-electric-sedan-is-a-double-forbidden-fruit-sadly_9
+2
Zobacz galerię

Hołd dla dziedzictwa

„Electra Orbit to odważna eksploracja tego, czym może być Buick, gdy łączymy inspiracje dziedzictwem z wizjonerską innowacją” – tłumaczy Stuart Norris z GM China. Stylistycznie projekt nawiązuje do klasyków marki z lat 40. i 50., ale przenosi je w XXI wiek przy pomocy LED-owych sygnatur i aerodynamicznych sztuczek.

Kierunek: rynek chiński

Buick od lat rośnie przede wszystkim w Chinach – tam sprzedaje sedany LaCrosse czy Regal i rozwija submarkę Electra dla hybryd oraz EV. Orbit pokazuje, jak marka chce zawalczyć o segment premium sedanów na Dalekim Wschodzie, nawet jeśli model seryjny będzie znacznie uładzony.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości