To nie jest pełnoprawny kamper, a raczej kamper van, którym bez problemu można poruszać się na co dzień. Kacper Jeneralski sprawdził Volkswagena Californię 7 Ocean.
Nowy VW California nie bazuje na osobowym podwoziu
Te zmiany sprawiły, że Volkswagen California 7 Ocean znacząco się różni od poprzednika. Jedną z najważniejszych nowości są przesuwane drzwi umieszczone teraz po obu stronach pojazdu. W związku z tym zabudowa kuchenna i szafki zostały nieco skrócone i są mniej rozbudowane niż w poprzednim modelu. W zamian zyskano jednak wygodniejszą lodówkę – w formie pojemnej szuflady, która jest znacznie bardziej praktyczna niż mała lodówka stosowana w poprzedniej generacji.
Urządzenie, które zamontowane jest w ścianie Volkswagena
Urządzenie, które wygląda, jak smartfon wbudowane jest w słupek C z prawej strony. Możemy przy pomocy tego urządzenia sterować wszystkim, co dotyczy trybu kempingowego. Jest tam dotykowa regulacja: temperatury, oświetlenia, sterowanie lodówką i innymi opcjami.
Namiot dachowy w Volkswagenie
W wersji Ocean – najbogatszej w gamie Californii – znajduje się automatycznie rozkładany namiot dachowy. Zapewnia on miejsce do spania dla dwóch drobnych osób lub jednej w pełnym komforcie, o ile temperatura na zewnątrz nie jest zbyt niska. Podczas lekkich mrozów górna część sypialna okazała się dość chłodna, dlatego w zimne noce lepiej korzystać z dolnej części auta, wspierając się zamontowanym ogrzewaniem postojowym. Rozkładany dach pełni również inną funkcję – po uniesieniu górnego łóżka znacząco zwiększa przestrzeń nad głowami, tworząc w kabinie wrażenie wysokiego sufitu. To bardzo praktyczne rozwiązanie, które poprawia komfort codziennego użytkowania.
Niższe spalanie - z czego wynika?
Spalanie Volkswagena California 7 Ocean spadło dzięki zastosowaniu osobowej platformy jako bazy. Podczas testu zużycie paliwa wahało się między 6,8 a 7,2 l/100 km. Testowany egzemplarz był napędzany 150-konnym silnikiem 2.0 TDI. Jazda Californią jest zwinna i komfortowa, jednak najlepiej poruszać się po równych drogach – na dużych nierównościach, jak w każdym kamperze, stolarka we wnętrzu potrafi hałasować.
Cena Volkswagena California 7 Ocean
Cena podstawowa tego modelu wynosi 276 tys. złotych. W przypadku tego samochodu, który testowaliśmy, cena jest znacznie wyższa - wynosi 412 tys. złotych.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Za dużo biurokracji, a za mało autonomii? Zastrzeżenia do projektu ustawy o testowaniu samochodów autonomicznych
- Samochody autonomiczne na polskich drogach - kiedy będzie to możliwe?
- Samochody nas śledzą?
Autor: KJ