Radosław Gutowski od najmłodszych lat ma smykałkę do przerabiania i konstruowania pojazdów.
Jego pierwszym projektem - jeszcze w szkole podstawowej - był trójkołowy rower. Dziś zbudował sześciokołowego malucha. – Pomysł… sam nie wiem, skąd się wziął. Wstaję rano, idę do garażu i samo się odpala – mówi konstruktor „Malucha 6.6”, Radosław Gutowski.
Maluch powstał na bazie Fiata 126p w wersji Bis z 1994 roku
Metamorfoza nastąpiła dość szybko, bo w 5 tygodni. Co innego jest zrobić samochód od podstaw. Przerobić samochód istniejący to jest prosta sprawa – mówi Radosław. Maluch ma 6 kół, ale napęd przekazywany jest oryginalnie tylko na jedną oś. W tym przypadku na środkową. Konstruktor, aby zmieścić dodatkową oś, dołożył z tyłu dłuższą podłużnicę oraz powiększył błotniki. W ten sposób powstała także dodatkowa powierzchnia załadunkowa.
Jaką ma ładowność Maluch-pickup?
Tego na razie nie określono, ale na pakę ponoć wchodzi paleta. Przy silniku nie zaszły żadne zmiany- to chłodzona cieczą siedemsetka montowana w BISach. Choć jak przyznaje właściciel malucha, przydałoby się więcej koni, ponieważ dodatkowa oś oznacza dodatkową masę i opór.
Oryginalność ponad wszystko
Radosław przyznaje, że kabina pozostała w dużej mierze seryjna. – W środku dodałem tapicerkę dla lepszego wygłuszenia, planuję też klatkę bezpieczeństwa i fotele z Fiata 500 Abarth, żeby dodać smaczku – mówi. Głęboka przebudowa nadwozia i podwozia nieco spowolniła „Malucha”, ale wyraźnie poprawiła stabilność. – Prowadzi się jak zwykły samochód, dodatkowej osi nie czuć. Ta oś jest wleczona. Myślę, że zimą będzie mniej wpadał w poślizg niż na czterech kołach – tłumaczy Radosław. Sześciokołowy „Maluch” jeździ na wystawy i zloty, a wkrótce ma stać się pierwszym autem syna konstruk tora, który właśnie robi prawo jazdy.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Nowy mały elektryk Dacii. Spring ma konkurencję
- Małe auta na wymarciu – segment A i B coraz droższy
- Ginący gatunek – auta bez dachu. Jakie cabrio warto kupić?
Autorka/Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo