Renault 4 wraca w stylu retro. Sprawdzamy nowoczesny remix legendy

Retro moda – Renault 4 zaprojektowane na nowo
Retro moda – Renault 4 zaprojektowane na nowo
Źródło: Raport Turbo
W radiu królują elektroniczne remiksy dawnych przebojów – a w motoryzacji dzieje się podobnie. Renault po raz kolejny sięgnęło do klasyki i stworzyło nową wersję kultowej „czwórki”. Mikołaj Borcowski przetestował ją na portugalskich drogach.

Nowe Renault 4 – nawiązania do klasyka z lat 60.

Nowe Renault 4 wprost czerpie inspirację z oryginalnej „czwórki” z lat 60. Charakterystyczna linia nadwozia, kształt tylnego okna czy ozdobna kratka pod przednią szybą – choć dziś już pełni wyłącznie funkcję estetyczną – wyraźnie przypominają legendarny model. Również grill z podświetleniem LED i ukrytymi reflektorami to nowoczesna reinterpretacja dawnych motywów stylistycznych.

Wspólne elementy z Renault 5 – klasyka spotyka nowoczesność

Nowe Renault 4 dzieli wiele komponentów z pokazanym niedawno Renault 5. Fotele, podsufitka oraz deska rozdzielcza są niemal identyczne – łączą retro klimat lat 60. i 70. z nowoczesnymi rozwiązaniami XXI wieku. Po stronie pasażera dominują akcenty klasyczne, natomiast środkowa i lewa część kokpitu to współczesna technologia. Tak jak w „piątce”, w Renault 4 zastosowano tę samą płytę podłogową, układ napędowy oraz baterię.

Renault 4 – większa masa, mniejszy zasięg?

Nowe Renault 4 waży jedynie kilkadziesiąt kilogramów więcej niż Renault 5. Różnica ta nie wpływa znacząco na osiągi, ale ma zauważalne przełożenie na zasięg auta. Według danych katalogowych, jedno ładowanie powinno wystarczyć, by pokonać trasę z Trójmiasta do Warszawy – co plasuje „czwórkę” wśród samochodów elektrycznych o całkiem przyzwoitym zasięgu w swojej klasie.

Renault 4 vs Renault 5 – różnice w prowadzeniu i komforcie

Choć Renault 4 i Renault 5 dzielą wiele wspólnych elementów technicznych, różni je wyraźnie sposób, w jaki zachowują się na drodze. „Piątka” została zestrojona dość sztywno, dając kierowcy bardziej sportowe odczucia. Z kolei „czwórka” stawia na komfort – jej zawieszenie pracuje miękko, co sprawia, że jazda po nierównościach jest przyjemniejsza. Ceny nowego Renault 4 poznamy w ciągu miesiąca, a pierwsze egzemplarze trafią na polskie drogi już we wrześniu.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

podziel się:

Pozostałe wiadomości