Ponad 500 Mercedesów w Toruniu. Tłumy na ogólnopolskim zlocie fanów marki

Była jazda, bo była gwiazda
Była jazda, bo była gwiazda
Źródło: Raport Turbo
Do Torunia zjechało ponad pół tysiąca samochodów ze słynną gwiazdą na masce. Na ogólnopolski zlot miłośników Mercedesa przyjechali właściciele kultowych modeli z całej Polski, a wydarzeniu przyglądał się nasz reporter Michał Murawiński.

Mercedes „Ponton” W121 – klasyk, który płynie po drodze i dba o bezpieczeństwo

Jednym z najbardziej wyjątkowych samochodów na toruńskim zlocie był 68-letni Mercedes W121, znany fanom marki jako „Ponton”. To właśnie ten model doskonale oddaje charakter zabytkowych Mercedesów – można nim jeździć dynamicznie, ale też dostojnie sunąć po drodze, chłonąc każde spojrzenie przechodniów. – To pierwsze seryjnie produkowane auto z kontrolowaną strefą zgniotu, co jak na tamte czasy było ogromnym krokiem w stronę bezpieczeństwa – opowiada Zbigniew Ciski, właściciel Pontona z 1957 roku. – Czy bezpieczne? Na tamten okres – zdecydowanie tak.

Mercedes W111 – klasyk z duszą kanapy i stylem ze Skandynawii

Na zlocie w Toruniu nie zabrakło także przedstawiciela serii W111 – eleganckiego klasyka z 1963 roku, który przyjechał do Polski aż ze Skandynawii. Auto przeszło pełną renowację, podczas której zyskało nowy, znacznie bardziej wyrazisty kolor niż oryginał. – Mercedesy słyną z komfortu i tego szukają ich właściciele. To samochody dla tzw. "kanapowców" – i to się naprawdę sprawdza – mówi z uśmiechem Paweł Galiński, właściciel tego wyjątkowego W111.

Mercedesy łączą pokolenia – od klasyki po 900-konne luksusowe potwory

Na toruńskim zlocie nie zabrakło również nowoczesnych perełek spod znaku trójramiennej gwiazdy. Najmocniejszy i najdroższy egzemplarz imprezy to luksusowa limuzyna z silnikiem V8 o mocy aż 900 KM, która od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 4,4 sekundy. – Mamy tu wszystko – od foteli z funkcją masażu i elektrycznym rozkładaniem, po srebrne kieliszki na szampana i indywidualnie sterowaną klimatyzację dla każdego miejsca – wylicza właściciel samochodu, Patryk Stępień. Jak dodaje, ta „pełna opcja” kosztowała blisko 3 miliony złotych.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

podziel się:

Pozostałe wiadomości