Podkręcona Toyota CHR. Test Krystiana Plato

240411_raport_turbo_odc4455_1
W Marsylii Krystian Plato miał okazję sprawdzić, jak dużo prądu potrzebuje ten benzyniak, by jeździć ekonomicznie. W aucie pojawiło się też miejsce na wpięcie wtyczki - bo najmocniejsza odmiana to hybryda plug-in. Ma 223 konie mechaniczne.

Toyta dodała mocy CHR-owi

Zgodnie z danymi w katalogu pierwsza setka na prędkościomierzu pojawia się po 7 i 4 dziesiątych sekundy. Jest to więc najszybszy CHR w historii.

- Prędkość maksymalna taka sama jak w przypadku innych dużych hybryd toyoty. To 180 km/h. Pod maską pracuje dwulitrowy silnik benzynowy, ukryty jest też dość mocny silnik elektryczny. Łączna moc całego układu to 223 konie mechaniczne - opowieział Krystian Plato w "Raporcie Turbo".

Cały układ hybrydowy jest dokładnie taki sam, jaki można znaleźć w nowym Priusie, no prawie... Dość istotna różnica to fakt, że są tutaj dwie połączone ładowarki pokładowe. CHR szybciej się ładuje niż Prius.

Ładowanie CHR-a – ile trwa?

Korzystając z Wallboxa, baterię od zera do pełna naładujemy w 2,5 godziny, a korzystając ze zwykłego gniazdka 230 V, będziemy potrzebowali około czterech godzin. Pojemność baterii to 13,6 kWh. Według Japończyków zasięg na samym prądzie to 66 kilometrów. Nie jest to wynik trudny do osiągnięcia. Podczas jazd testowych rekordziści na prądzie przejeżdżali niemal 100 km.

Na pokładzie tego auta jest też system, który niejako uczy się naszych tras, by maksymalnie zoptymalizować zużycie energii. W dużym skrócie, jeśli będziemy korzystali z fabrycznej nawigacji, to system bezie tak sterował napędami, żeby nasza jazda była jak najbardziej efektywna.

Toyota CHR
Podkręcona Toyota CHR. Test Krystiana Plato
Toyota CHR
Źródło: Raport Turbo

Nawigacja steruje napędami

System wykorzystuje dane GPS i sam dobiera odpowiednie tryby jazdy. W ścisłych centrach miast robi wszystko, by auto jechało jak najdłużej na prądzie, a w trasie... oszczędza prąd, by później znów wykorzystać go w ruchu miejskim. Ale by odpowiednio zaplanował trasę, musimy korzystać z fabrycznej nawigacji. A jak wrażenia z jazdy?

Jeśli chodzi o prowadzenie, to siedzi się wyżej niż w nowym Priusie, a to daje poczucie pewności. Jeśli chodzi o układ kierowniczy to mam wrażenie, że chodzi on nieco ciężej niż w corolli. A to nic złego, bo wpływa dobrze na pewność prowadzenia
- zrelacjonował Krystian Plato.

Ceny plug-ina startują od około 190ciu tys zł.

Toyota CHR
Podkręcona Toyota CHR. Test Krystiana Plato
Toyota CHR
Źródło: Raport Turbo

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

Autor: KJ

Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo

podziel się:

Pozostałe wiadomości