Tym razem Turcja nie przywitała nas słońcem. Zamiast upałów – śnieg i trudne warunki, które jednak idealnie pozwoliły sprawdzić możliwości nowej Toyoty Hilux. Krystian Plato przetestował najnowszą wersję japońskiego pickupa, która po raz pierwszy dostępna jest także jako hybryda.
Toyota Hilux - pickup owiany legendą
Hilux to jedno z tych aut, w których ewentualne problemy częściej wynikają z błędów kierowcy niż z zawodności samego pojazdu. Pod maską wciąż pracuje sprawdzony 2,8-litrowy diesel, który teraz wspiera 48-woltowa instalacja. To jednak nadal klasyczny Hilux – układ miękkiej hybrydy nie zmienia jego charakteru na typowy dla SUV-ów. Nowa instalacja elektryczna wspomaga silnik spalinowy, m.in. obniżając obroty biegu jałowego. Wcześniej prowadząc Hiluxa, można było odnieść wrażenie, że siedzi się w traktorze – drgania jednostki były odczuwalne. Teraz zostały one częściowo zredukowane. Dzięki wsparciu instalacji elektrycznej poprawiła się także dynamika przy niskich prędkościach – reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest szybsza, co sprawdza się zarówno w terenie, jak i w ruchu miejskim. Japończycy deklarują również, że udało się zmniejszyć zużycie paliwa o około 7%.
We wnętrzu nowej Toyoty Hilux zmiany tylko kosmetyczne
Hilux nadal pozostaje twardzielem – zarówno z charakteru, jak i z konstrukcji. Jednak we wnętrzu pojawiły się nowoczesne akcenty. Nowy ekran został wykonany w lepszej technologii, oferując wyższą jakość obrazu i szybszą reakcję na dotyk. Dodatkowo w kabinie pojawił się fizyczny przycisk do wyboru trybów jazdy. Łącznie dostępnych jest aż sześć ustawień, co pozwala lepiej dopasować auto do różnych warunków terenowych i drogowych.
Różne tryby do jazdy dostępne w Toyocie Hilux
W trudnym terenie nie trzeba być mistrzem kierownicy ani znać się na wszystkich dostępnych trybach jazdy. Wystarczy włączyć tryb Auto, a system samodzielnie dobierze odpowiednie ustawienia, by Hilux poradził sobie nawet w najbardziej wymagających warunkach. Mimo wprowadzenia nowoczesnych rozwiązań technologicznych, Hilux wciąż pozostaje solidną terenówką – zbudowaną na ramie, wyposażoną w napęd na cztery koła oraz reduktor.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
- Mercedes Klasy G w klasycznym stylu - polski projekt, który zachwyca
- Za dużo biurokracji, a za mało autonomii? Zastrzeżenia do projektu ustawy o testowaniu samochodów autonomicznych
- Samochody autonomiczne na polskich drogach - kiedy będzie to możliwe?
Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo