De Tomaso Pantera L
Znajdujący się w zbiorach egzemplarz jest customowy, został zbudowany całkowicie od zera. Lakier nazwaliśmy dyskotekowy fiolet. Przygotowany był specjalnie dla tego auta. Fabryczny silnik został zmieniony na siedmiolitrową V8 z Cobry. Dodatkowo ma jeszcze butle z podtlenkiem azotu. Połączenie silnika Cobry i nitro daje mu około 1000 koni Dodatkowo ma jeszcze butle z podtlenkiem azotu. Połączenie silnika kobry i nitro daje mu około tysiąca koni. Podczas jazdy cały czas czuje się benzynę, bo silnik jest tuż za plecami. Nawet szyba została usunięta, żeby lepiej chłodzić silnik.
Shelby GT 350 z 1965 roku
Pracował przy nim sam Karol Shelby i nawet podpisał się na wewnętrznej stronie maski. Wiele samochodów jak ten było później przerabianych na auta wyścigowe. Ten egzemplarz od początku był autem do wyścigów i nigdy nie uzyskał homologacji drogowej. Nie ma za wiele koni, około trzystu, jak w wielu samochodach wyścigowych jest tutaj wyłącznik prądu. Bez niego samochód nie pojedzie.
Cuda z 1971 roku
Dokładnie model z silnikiem pięć i sześć dziesiątych litra. Samochody z tego rocznika charakteryzują się czarnym pasem, który jednocześnie wskazywał, jaka jest pojemność silnika. Wiele kolorów klasycznych musclecarów miało ciekawe nazwy, na przykład różowa pantera czy szalona śliwka. Ten konkretny nazywa się zadziorną zielenią. Dodatkowo jest to barakuda, czyli ryba. Dlatego na tablicy jest zadziorna ryba.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Trzy osie w Maluchu
- Nowy mały elektryk Dacii. Spring ma konkurencję
- Małe auta na wymarciu – segment A i B coraz droższy
Autorka/Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo