Hyundai Inster. Kompaktowy elektryk z Korei Południowej

Hyundai Inster - mały wtyczkowóz z Korei
Hyundai Inster - mały wtyczkowóz z Korei
Źródło: Raport Turbo

Hyundai Inster to nowy, w pełni elektryczny model z Korei, zaprojektowany z myślą o ruchu miejskim. Dziennikarz Kacper Wyrwas okazję sprawdzić, jak radzi sobie na co dzień – i choć to auto niewielkich rozmiarów, zaskakuje przestrzenią i komfortem jazdy.

Hyundai Inster – „Na pewno jest oryginalny”

Ostatnie lata to dla Hyundaia zdecydowanie fala wznosząca, szczególnie w kwestii stylistyki. Teraz Koreańczycy pokazują, ile fantazji można włożyć w projekt auta miejskiego. Czy Inster jest ładny? Na pewno jest wyjątkowy - nienaturalnie wysoki, co wyjątkowo wyraźnie przekłada się na komfort pasażerów.

Tym, co w Insterze najbardziej zaskakuje jest przestronność wnętrza

Na długość i wysokość miejsca jest aż nadto — brakuje go jedynie nieco na szerokość. Trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia do wyposażenia, bo Inster już w standardzie oferuje automatyczną klimatyzację i aktywny tempomat. Ale to, co najlepsze, czeka z tyłu — tam, gdzie w tak małym aucie zwykle robi się ciasno Fotel kierowcy jest maksymalnie odsunięty do tyłu, a mimo to wciąż mam mnóstwo przestrzeni na kolana. Nad głową – podobnie, jest jej pod dostatkiem, a płaska podłoga tylko dodaje komfortu. Warunki z tyłu są porównywalne z tymi, które znamy z niejednego auta segmentu C. Inster to auto czteroosobowe, a tylna kanapa — dzielona w proporcji 50:50 — jest przesuwana, co zwiększa funkcjonalność i pozwala elastycznie zarządzać przestrzenią.

Wyposażenie Instera – jak w dorosłym samochodzie

Inster pomimo małego i przede wszystkim wąskiego nadwozia, prowadzi się zaskakująco odważnie. Jeżeli chodzi o wyposażenie poprawiające komfort jazdy, to jest tego naprawdę dużo, np. aktywny tempomat czy manetki do regulacji rekuperacji. Testowana odmiana miała w nadkolach 17-calowe felgi, ale na mniejszych kołach jeździ się jeszcze lepiej.

Auto miejskie to przede wszystkim treść, dopiero potem forma. Koreańczycy pokazali jednak, że Inster może być jednym i drugim — funkcjonalny, a przy tym oryginalny stylistycznie. Co więcej, może być też rozsądnie wyceniony. Po uwzględnieniu dostępnych dopłat i dofinansowań, jego cena zbliża się do tej, jaką zapłacimy za małe auto z silnikiem spalinowym.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Czytaj także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości