Cupra z rodzinnym nadwoziem i sportowym silnikiem

Cupra z rodzinnym nadwoziem i sportowym silnikiem
Cupra z rodzinnym nadwoziem i sportowym silnikiem
Źródło: Raport Turbo

Matowy lakier, 19-calowe czarno-magnezowe felgi i efektownie zaprojektowany spoiler – już na pierwszy rzut oka widać, że to samochód o dużej mocy. Krystian Plato miał okazję sprawdzić, jak prowadzi się najmocniejsza wersja kombi marki Cupra.

Cupra Leon ST o mocy 333 koni i z napędem na cztery koła

Cztery prawdziwe rury wydechowe i charakterystyczny dźwięk POPCORN – to tylko początek. Sprint do setki w zaledwie 4,8 sekundy to wynik, który zaskakuje, zwłaszcza w przypadku rodzinnego kombi. A gdy dodamy do tego przestronny bagażnik o pojemności 620 litrów i możliwość podpięcia przyczepki, mamy do czynienia z autem, które łączy sportowe osiągi z codzienną funkcjonalnością.

Zmiana trybów jazdy

Kierowca ma do dyspozycji różne tryby jazdy: komfortowy, sportowy, a także... drift. W tym modelu nie zabrakło elektronicznie sterowanego tylnego dyferencjału, który w trybie DRIFT pozwala przenieść więcej mocy na tylną oś, umożliwiając efektowne poślizgi. A jak z paliwem? Całkiem przyzwoicie. Na ekspresówce spala poniżej 9 litrów, na drogach krajowych można zejść do 8, a w mieście Cupra potrzebuje zaledwie 8 litrów, by przejechać 100 km.

Aktywne zawieszenie DCC sprawia, że auto może być też komfortowe

Inżynierowie z Cupry chwalą się, że dopracowali zawieszenie w taki sposób, by auto odnajdywało się w różnych warunkach. Cupra Leon o mocy 333 koni w podstawie kosztuje 214 tysięcy złotych. Testowany egzemplarz wyceniony został na nieco ponad 270 tysięcy.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Czytaj także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości