BMW 135, czyli hot hatch – gatunek na wymarciu

BMW 135, czyli hot hatch – gatunek na wymarciu

BMW 135, czyli hot hatch – gatunek na wymarciu
BMW 135, czyli hot hatch – gatunek na wymarciu
Źródło: Raport Turbo

Firmy motoryzacyjne już dawno przestały przejmować się klientami poszukującymi małych, szybkich kompaktów, stawiając zamiast tego na SUV-y. Na szczęście wciąż istnieją producenci, którzy potrafią stworzyć świetnego hot hatcha. Jednym z nich jest BMW, a topową odmianę serii 1 – M135 – przetestował Kacper Wyrwas.

BMW serii jeden zadebiutowało 20 lat temu

Wtedy było to auto, które wprowadzało powiew świeżości, bo było pierwszym tylnonapędowym kompaktem. Dzisiaj jedynka ewoluowała do przednio napędowego hatchbacka, ale nie w tej wersji. M 135 to przedstawiciel wymierającego gatunku hot hatchy.

Design nie rzuca na kolana

W tym przypadku to nie jest wada, bo inne modele z Monachium budzą spore kontrowersje. M 135i nie porywa sportowym designem, nie jest pocięta wlotami powietrza, nie ma gigantycznego spoilera, ma za to prawdziwe 4 końcówki układu wydechowego i gigantyczne tarcze hamulcowe, tak jak na M-kę przystało.

Dla koneserów to wystarczy

Przekombinowane spojlery i przerost formy nad treścią niekoniecznie by tutaj pasowały. Z wnętrzem „jedynki” jest pewien problem. Po pierwsze kierownica jest za duża, po drugie wszystkie zdobienia na desce rozdzielczej  - jest ich za dużo. Plus za genialne fotele - trzymają na zakrętach, są naprawdę wygodne. Trzymanie boczne naprawdę się tutaj przydaje, bo mała jedynka ma czym jechać, a pod maską ukryto całkiem solidny argument.

Czterocylindrowe turbo o mocy 300 koni zapewnia pierwszą setkę w mniej niż 5 sekund

I to są parametry, które absolutnie nie przynoszą wstydu, chociaż nie są kosmiczne. M 135 jest szybkie, ale w tej swojej szybkości jest trochę bezduszne. Silnik jest podrasowany przez głośniki, co może być minusem.

Najsłabsza jedynka kosztuje 149 tysięcy

Żeby mieć M 135, trzeba przygotować minimum 235 tysięcy zł. Za te pieniądze dostajemy piekielnie szybkie kompaktowe auto. Szybkie, ale bez tego czegoś, co mają najszybsze BMW.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości