- Chyba się starzeję. Gdyby kiedyś ktoś powiedział mi, że w tak pięknej Alfie będę miał diesla, skrzywiłbym się. Teraz dochodzę do wniosku, że 130-konny diesel w tym samochodzie to chyba najlepsze rozwiązanie - powiedział Kacper Wyrwas.
Bo przecież są kierowcy, którzy kochają piękny design, a zamiast szybkiej jazdy bardziej cenią ekonomikę. Nie oszukujmy się, w Alfie najważniejszy jest styl, a tego tutaj jest aż w nadmiarze. Do perfekcji brakuje jeszcze większych, oferowanych opcjonalnie, felg. Osiemnastki w testowanej wersji są trochę za małe, ale za to mocno poprawiają komfort jazdy.
Alfa Romeo Tonale 1,6 JTD - wnętrze udane, ale nie bez wad
Wnętrze Tonale nawiązuje mocno do tego, co znamy już z Giulii i Stelvio. Materiały - spasowanie momentami trochę kuleje, ale naprawdę nie jest źle. Tym, co może razić w tym pięknym designie, jest wnęka, w której umieszczono indukcyjną ładowarkę do telefonu. Ani to ładne, ani praktyczne, bo gdy do gniazda 12 v podepniecie jakąś ładowarkę, albo wepniecie kabel USB, telefon będzie pod kablami.
Całość jednak robi pozytywne wrażenie, pomimo zastąpienia klasycznych zegarów ekranem. Na szczęście styliści zostawili sporo fizycznych przycisków.
- Kiedy jeździłem Tonale z silnikiem benzynowym, narzekałem na zawieszenie. To wszystko nie działało tam tak harmonijnie, jak bym chciał, jakbym oczekiwał od Alfy. Tutaj jest trochę lepiej. Chyba dlatego, że auto jest po pierwsze trochę cięższe, a po drugie ma 18-calowe felgi, jest więcej tej gumy i to wszystko sprawia, że jedzie się dużo bardziej komfortowo - brzmiał werdykt.
Alfa Romeo Tonale 1,6 JTD - ile pali?
Podczas testu udało się osiągnąć średnie spalanie na poziomie 6,5 litra. - Nie oszukujmy się, 130 koni to w dzisiejszych czasach żaden wynik. Skrzynia też działa trochę leniwie i efekt jest taki, że tym samochodem najprzyjemniej jeździ się rozsądnie. Przy szybkiej, dynamicznej jeździe brakuje trochę tego sportowego DNA, które znamy doskonale ze Stelvio czy z Giulii - ocenił Kacper Wyrwas.
Alfa Romeo Tonale 1,6 JTD - cena
Cena? Styl musi kosztować. Podstawowa wersja Sprint z dieslem pod maską kosztuje 170 tysięcy zł. Wersja Veloce jest o 25 tysięcy zł droższa. - Dlaczego wybrałbym diesla? Bo zapewnia podobne osiągi, co podstawowy silnik benzynowy i... po prostu mniej pali - skwitował.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Polak kupuje nowy samochód, kiedy jego obecny wóz jest już gruchotem
- Zakup kontrolowany. Jaki samochód do miasta do 45 tysięcy?
- Propozycje dla Leszka: ciekawy i przestronny za 200 tysięcy
Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: "Raport" Turbo