Volkswagen zakończył produkcję modelu Arteon, jednego z najciekawszych i jednocześnie najładniejszych samochodów w swojej ofercie. Ostatnia wersja, Arteon shooting brake, opuściła linię produkcyjną w fabryce w Osnabrück wcześniej niż pierwotnie planowano.
Koniec produkcji wcześniej niż planowano
Początkowo zakładano, że produkcja Arteona shooting brake potrwa do 2026 roku. Jednak decyzja o zakończeniu produkcji zapadła już teraz, co może być wynikiem optymalizacji kosztów i uproszczenia oferty modelowej marki. Mimo że Arteon cieszył się uznaniem za design i funkcjonalność, nie osiągnął sprzedażowego sukcesu na miarę oczekiwań koncernu. Ostatecznie powstało niemal 190 tysięcy egzemplarzy.
Plany modernizacji anulowane
Co ciekawe, jeszcze niedawno testowano prototypy Arteona z odświeżonym wnętrzem, bazującym na rozwiązaniach z nowego Passata B9. Planowano przeprowadzenie liftingu modelu, jednak te zamierzenia zostały ostatecznie porzucone. Decyzja ta wpisuje się w strategię Volkswagena, który dąży do redukcji kosztów i skupienia się na bardziej dochodowych segmentach rynku.
Przyszłość fabryki w Osnabrück
Zakończenie produkcji Arteona rodzi pytania o przyszłość zakładu w Osnabrück. Choć Volkswagen zapewnia, że nie planuje zamknięcia fabryki, nie ujawniono jeszcze, jakie modele będą tam wytwarzane w przyszłości. Możliwe, że zakład zostanie przekształcony w kierunku produkcji pojazdów elektrycznych, zgodnie z globalnym trendem elektromobilności.
Volkswagen Arteon – krótka historia modelu
Volkswagen Arteon zadebiutował w 2017 roku jako następca modelu CC. Samochód wyróżniał się dynamiczną sylwetką i nowoczesnym designem. Dostępny był w wersjach liftback oraz Shooting Brake. Mimo pozytywnych opinii, model nie zdołał zdobyć znaczącej pozycji na rynku, co przyczyniło się do decyzji o zakończeniu jego produkcji.
Zakończenie produkcji Volkswagena Arteona to kolejny krok marki w kierunku restrukturyzacji oferty i dostosowania jej do zmieniających się trendów rynkowych. Koncern skupia się obecnie na rozwijaniu segmentu SUV-ów oraz pojazdów elektrycznych, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie klientów na tego typu modele.
Zobacz także:
- Ceny samochodów używanych wzrosną o kilkadziesiąt procent?
- Hyundai Staria - vany jeszcze powrócą
- Peugeot 308 SW – jak kombi wypada w konfrontacji z SUV-ami?
Autor: MM