Peugeot 308 SW – jak kombi wypada w konfrontacji z SUV-ami?

Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris
Peugeot 308 SW – jak kombi wypada w konfrontacji z SUV-ami?
Źródło: Raport Turbo

Choć nadwozia typu kombi od lat ustępują SUV-om w walce o klientów, są marki, które nadal wierzą w ten klasyczny format. Jedną z nich jest Peugeot, który oferuje model 308 SW z napędem hybrydowym. Z tym samochodem miał okazję zapoznać się Kacper Wyrwas.

Lata lecą a z rynku znikają kolejne segmenty

Zniknęły minivany, zniknęły sedany, a kombi jeszcze się trzyma. Natomiast Peugeot modelem 308 pokazuje, że ten rodzaj nadwozia może być nie tylko funkcjonalny, ale również atrakcyjny pod względem estetycznym.

- Jeździłem tym modelem już kilka razy, ale dopiero taki jasny kolor uzmysłowił mi, jak świetny jest to projekt. W ciemnym lakierze nie widać tych wszystkich przetłoczeń i oryginalnych linii. Styliści naprawdę się postarali– mówił Kacper Wyrwas TVN Turbo

Od jakiegoś czasu nie można oprzeć się wrażeniu, że Peugeot celuje w segment premium i czuć to szczególnie w środku, ponieważ jakość i design to jest czołówka tego segmentu. Szczególnie w odmianie GT. Fotele świetnie wyglądają, całkiem nieźle trzymają się na zakrętach i są bardzo wygodne. To wnętrze naprawdę robi pozytywne wrażenie, chociaż nie jest gorącą nowością.

Jedyny minus to trudność w znalezieniu wygodnej pozycji za kierownicą ze względu na zegary, na które trzeba patrzeć nad kierownicą.

Zaskakują też właściwości jezdne topowej francuskiej hybrydy

 Niby 180 koni to nie jest dużo przy tej masie samochodu, ale trzeba przyznać, że w tym aucie to wszystko jest bardzo dobrze wykorzystane. Naprawdę jazda tym samochodem jest po prostu przyjemna. Peugeot obiecuje zasięg na prądzie nawet 66 km, ale realnie możemy mówić o 50 km; jednak, aby osiągać takie wyniki, trzeba nauczyć się jeździć oszczędnie i zapomnieć o dynamicznej jeździe. W hybrydzie mniejszy jest też bagażnik - zamiast 608, jest 548 litrów.

Cennik 180 konnej odmiany hybrid plug-in otwiera kwota 181 tysięcy za wersję Allure. Za topową wersję wyposażenia GT trzeba zapłacić 198 tysięcy zł. Peugeot 308 SW, czyli kombi, nie jest może mistrzem funkcjonalności i praktyczności tak jak u konkurencji, ale ma inną zaletę - jest ładny, a ta cecha jest dla wielu klientów wciąż kluczowa.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości