Renault Espace stał się SUV-em, zniknął Ford Galaxy i Chrysler Grand Voyager
Pojawił się za to Hyundai Staria. Samochód, który znamy już z poprzednich lat z innych krajów. Teraz dostępne jest również w Polsce i szokuje nie tylko stylistyką, ale również tym, co w środku. Stylistyka naprawdę robi wrażenie. Z jednej strony to klasyczny autobus, z drugiej efektowne detale, które nie pozwalają przejść obok tego auta obojętnie.
Wnętrze Starii to niezliczona ilość schowków
Całkiem niezła jakość, trochę za dużo czarnego, fortepianowego plastiku i pozycja za kierownicą, która przypomina bardziej te znane z dostawczaków niż z aut osobowych czy SUV-ów. Tak czy inaczej, jest naprawdę ok. Cennik Starii na polskim rynku otwiera kwota niecałych 200 tysięcy zł za wersję 9-osobową, czyli 3+3+3. Prawdziwa uczta dla zmysłów zaczyna się w wersji siedmioosobowej. Tutaj trzeba już liczyć się z wydatkiem minimum 253 tysięcy, ale za te pieniądze dostajemy kompletne wyposażenie. Dopłaty 10 tysięcy wymaga już tylko otwierany dach.
W drugim rzędzie jest chyba jeszcze przyjemniej niż z przodu
Dwa bardzo wygodne fotele z pełną elektryczną regulacją, z podgrzewaniem, z chłodzeniem i z wysuwanymi podnóżkami. To największe zaskoczenie tego samochodu. Jedyny zgrzyt to boczne szyby drugiego rzędu, które są uchylane w trzecim rzędzie i nie mają elektrycznego sterowania. Przy komplecie pasażerów bagażnik jest mały, ale trzeci rząd można szybko złożyć lub zdemontować.
1,6 turbo, 225 koni to moc w zupełności wystarczająca
Na papierze to auto do setki przyspiesza w trochę ponad 10 sekund, ale dzięki żwawej, sześciostopniowej skrzyni dwusprzęgłowej wszystko działa naprawdę sprawnie. Jakieś minusy? Na pewno wyciszenie wnętrza. Przy prędkościach autostradowych powyżej 100 km/h robi się trochę za głośno. Średnie spalanie przy rozsądnej jeździe powinno oscylować w okolicach 7-8 litrów.
Konkurenci na rynku?
Przede wszystkim droższe Volkswagen Multivan i Mercedes V, bo inne tego typu auta mają w sobie dużo więcej z dostawczaków. Hyundai Staria to jedno z największych pozytywnych zaskoczeń kończącego się roku. Jest nieźle wyceniony i bardzo bogato wyposażony. Czas pokaże czy to wystarczy, żeby przekonać do siebie klientów.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Peugeot 308 SW – jak kombi wypada w konfrontacji z SUV-ami?
- Citroen C4X – styl SUV-a, ale bez napędu 4x4
- Nowy Bentley Continental jest już w Polsce
Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo