Sprzedaż Dodge’a spadła o 49%. Powód? Elektryfikacja 

Dodge Charger Daytona
Dodge Charger Daytona
Źródło: netcarshow
Dane sprzedaży z rynku amerykańskiego w pierwszej połowie 2025 r. nie są dobre dla marki Dodge. W tym okresie sprzedano o aż 49% mniej samochodów niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Powód takiego stanu rzeczy nie jest szczególnie zaskakujący. 

Koncern Stellantis, do którego należy marka Dodge, musiał w ostatnich miesiącach mierzyć się z wieloma problemami, a teraz pojawił się kolejny powód do niezadowolenia. Chodzi o pikującą sprzedaż aut kultowej marki Dodge, którą cenili sobie przede wszystkim miłośnicy muscle carów. Cenili, bo coraz mniej chętnie sięgają oni po nowe pojazdy marki z Auburn Hills.

Spadek sprzedaży niemal o połowę

W ciągu pierwszego półrocza 2025 r. nowych właścicieli znalazło 47 481 samochodów marki Dodge. Biorąc pod uwagę fakt, że w analogicznym okresie rok wcześniej sprzedano 92 735 aut, mamy do czynienia ze spadkiem wynoszącym aż 49%. Co sprawiło, że klienci w takim stopniu odwrócili się od tego uznanego producenta?

Elektryfikacja nie wypaliła

Koncern Stellantis, jak wielu jego rynkowych konkurentów, zdecydował się na elektryfikację swojej gamy modelowej. Ze sprzedaży wycofano spalinowe wersje Chargera i Challengera, których w okresie styczeń-czerwiec 2024 r. sprzedano ponad 48 tysięcy sztuk. Tę lukę miał wypełnić model Charger Daytona, który początkowo był oferowany wyłącznie w wariancie elektrycznym. Taki manewr nie trafił do potencjalnych klientów Dodge’a, co znalazło odzwierciedlenie we wspomnianych wynikach sprzedaży. Efekt? W pierwszym półroczu 2025 r. sprzedano zaledwie 4 299 sztuk Chargera Daytony.

Co z innymi modelami Dodge’a?

Zanurkowała również sprzedaż SUV-a o nazwie Hornet, która zmniejszyła się o 52% do 5 647 sztuk. Jedyną dobrą wiadomością jest wzrost sprzedaży modelu Durango. Ta jednak była dość skromna (o 4% w omawianym okresie) i nie była w stanie zrekompensować strat z powodu wycofania spalinowych Chargera i Challengera.

Jak sobie radzą inne marki Stellantisa w Stanach Zjednoczonych?

Jedyną dobrą wiadomością dla Stellantis są wyniki marek Jeep, Ram i Fiat. Sprzedaż Ramów w pierwszej połowie roku wzrosła o 2%, osiągając 203 984 egzemplarze, natomiast sprzedaż Fiata skoczyła o 95% dzięki rosnącemu popytowi na miejskiego Fiata 500. Sprzedaż Jeepa spadła w pierwszej połowie roku o 5 procent – do poziomu 289 398 sztuk w porównaniu do zeszłego roku – jednak w drugim kwartale marka odbiła, notując wzrost o 1% i sprzedając 148 832 pojazdy.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości