Ranking awaryjności: które marki zawodzą najczęściej?
Raport przygotowany przez firmę GetHelp powstał na podstawie 50 tysięcy zgłoszeń gwarancyjnych z całej Polski. Uwzględniono tylko samochody używane z aktywną gwarancją – maksymalnie 20-letnie i o przebiegu do 350 tys. km.
Okazuje się, że aż 36 proc. pojazdów psuje się w ciągu roku od zakupu. Wśród marek o największym wskaźniku awaryjności znalazły się:
Chevrolet – 71 proc. Daihatsu – 50 proc. Peugeot – 47 proc. Mini – 47 proc. Seat – 43 proc. Audi – 42 proc. Opel – 42 proc. Mercedes-Benz – 41 proc. Volkswagen – 40 proc. Suzuki – 40 proc. Volvo – 40 proc. BMW – 38 proc. Ford – 37 proc.
Które samochody psują się rzadziej?
Nie wszystkie wiadomości są złe. W zestawieniu znalazły się też marki, które wypadły znacznie lepiej. Należą do nich: Mitsubishi – tylko 11 proc. awaryjności Dacia – 15 proc. Honda, Toyota, Hyundai, Mazda, Kia, Nissan – od 23 do 28 proc. Skoda – 25 proc. Renault i Alfa Romeo – 31 proc. Fiat – 33 proc.
Wnioski: warto dokładniej sprawdzać samochód przed zakupem
Zestawienie GetHelp pokazuje, jak duże znaczenie ma marka pojazdu przy wyborze samochodu używanego. Wysoka awaryjność może oznaczać częstsze i droższe naprawy – warto więc dokładnie przeanalizować raport przed zakupem, by uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek.
- Mercedes przenosi produkcję GLC do USA. Odpowiedź na cła i rosnące koszty
- Od 27 czerwca ciężarówki znikną z dróg w weekendy. Kierowcy osobówek odetchną z ulgą
- Miasteczko pełne symulatorów... wypadków drogowych
Źródło: gethelp.pl
Źródło zdjęcia głównego: Pixabay