Choć przestawienie się na samochody elektryczne na rzecz aut spalinowych wydaje się w pewnym momencie nieuchronne, to wygląda na to, że całkowite wprowadzenie tej zmiany nie nastąpi tak szybko, jak się spodziewano. W ostatnich miesiącach coraz więcej producentów samochodów zauważa, że popyt na auta elektryczne zdecydowanie wyhamował, a klienci nadal chętnie sięgają po pojazdy wyposażone w silniki spalinowe. Dotyczy to nie tylko aut “przyziemnych”, ale również tych z wyższej półki, czego najlepszym dowodem jest ostatnia wypowiedź dyrektora finansowego Porsche.
Porsche z silnikami spalinowymi zostają na dłużej
W rozpowie z serwisem Automotive News Europe dyrektor finansowy Porsche Lutz Meschke powiedział, że firma obecnie mocno zastanawia się nad tym, jak zmodyfikować niedawno obrany kurs na elektryfikację swojej floty.
Obecnie rozważamy możliwość, aby pierwotnie planowane całkowicie elektryczne pojazdy miały napęd hybrydowy lub silnik spalinowy. Jesteśmy w trakcie podejmowania decyzji koncepcyjnych. Jasne jest, że będziemy trzymać się silnika spalinowego znacznie dłużej.Dyfektor finansowy Porsche
Skąd taka decyzja? To efekt niezbyt korzystnych dla Porsche komunikatów z rynku. W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2024 roku sprzedaż elektrycznego modelu Taycan spadła aż o 50%. Na samym tylko rynku chińskim – bardzo istotnym z punktu widzenia europejskich producentów – spadek wyniósł 29%. Sytuacja zmusza niemiecką markę do ponownego przemyślenia swojej oferty i dostosowania jej do potrzeb klientów. W ramach nowej strategii Porsche zamierza kontynuować produkcję modeli Cayenne i Panamera z jednostkami benzynowymi. To jednak nie wszystko, bo mocno rozważana jest również modyfikacja nowych, jeszcze niezaprezentowanych, modeli. Te pierwotnie miały być oferowane wyłącznie jako elektryczne, ale Porsche ma pracować nad tym, aby trafiały do klientów również w wersjach spalinowych i hybrydowych.
Zobacz także:
- Co dalej z Izerą? Minister mówi o zmianie koncepcji
- LPG zdrożeje o 30-40 groszy na litrze. To efekt embarga
- Nowe oznakowanie zwiększające bezpieczeństwo na pasach
Autor: Michał Miernik
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo