Peugeot 308. Diesel nie umarł i ma się dobrze

Peugeot 308 – diesel nie umarł i ma się dobrze
Peugeot 308 – diesel nie umarł i ma się dobrze
Źródło: Raport Turbo
Jeszcze kilka lat temu wszyscy chcieli zapomnieć o dieslach, ale powoli okazuje się, że producenci zaczynają się przepraszać z takim rodzajem napędu. Dzisiaj diesel to wciąż całkiem rozsądna alternatywa dla hybryd. Peugeota 308 z takim silnikiem testował Kacper Wyrwas.

Elektryczne samochody ostatnio spotykają się z wyjątkowo dużą krytyką

Firmy, które całkowicie odeszły czy odchodzą od innych napędów, plują sobie w brodę. Na szczęście na rynku zostali gracze, którzy wciąż oferują proste diesle. Jedną z tych marek jest Peugeot. Skromna, ale elegancka, praktyczna, ale nie nudna, taka jest najnowsza 308-mka. Klasyczny hatchback z klasycznym napędem.

Wnętrze? Efektowne!

Styliści Peugeota naprawdę się popisali, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że ten samochód jest technologicznym bliźniakiem Opla Astry. Design naprawdę nowoczesny, dwa ekrany, z czego na dolnym kierowca ma możliwość ustawienia funkcji pod swoim kontem. Trójwymiarowe zegary, wszystko pięknie, ale dalej jest problem z pozycją za kierownicą, bo na zegary patrzymy nad kierownicą, a nie przez kierownicę. Tutaj naprawdę trzeba się mocno postarać, żeby wygodnie usiąść.

Ostatecznie wybrałem leniwą pozycję za kółkiem, która idealnie wpisała się w charakter auta

1,5 litra, cztery cylindry i tylko 130 koni, ale w praktyce to "tylko" to naprawdę sporo, bo ten samochód zapewnia naprawdę przyzwoitą dynamikę, ale nie to jest najważniejsze. Najważniejsze jest spalanie, przejechałem tym autem 600 km, trochę po mieście trochę w trasie. Spalanie? 5,5 litra na 100 km.

Całość uzupełnia ośmiostopniowa skrzynia automatyczna

Co ciekawe, w dieslu nie jest dostępna przekładnia manualna tak jak w wersji benzynowej. 130 koni, niby niewiele, ale do charakteru i zestrojenia zawieszenia tego samochodu ten silnik pasuje wprost idealnie. Mówisz Peugeot, myślisz komfort i tak rzeczywiście jest w istocie, bo przyjemność z jazdy tym samochodem jest naprawdę bardzo duża, zawieszenie jest nastawione przede wszystkim na komfort. Oczywiście on prowadzi się pewnie, prowadzi się bezpiecznie, ale dużo bardziej niż taką dynamiczną jazdę lubi po prostu komfortowe żeglowanie.

Podstawowy diesel kosztuje 133 tysiące zł i jest o 600 zł droższy od hybrydy. Testowana odmiana GT to już ponad 154 tysiące zł.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości