Nadwozie nowego Subaru Forestera jest proste jak zawsze
Subaru Forester zawsze miała klasyczną formę i podobnie jest w przypadku najnowszego wcielenia. Chociaż trzeba przyznać, że samochód trochę wyszlachetniał.
Niepozorne elementy dbają o aerodynamikę
Japończycy chwalą się, że poprawili aerodynamikę. Spalanie mają obniżać z pozoru nieistotne i drobne elementy nadwozia. Jest to między innymi niewielki otwór nad przednim kołem, znajdujący się w błotniku. Aerodynamikę poprawia też niewielki plastikowy element zamontowany na tylnym słupku.
Subaru Forester – wolnossący silnik
Pod maską Forestera pracuje duży, dwulitrowy silnik, niestety pozbawiony turbosprężarki. To wolnossący motor - rzecz niespotykana w dzisiejszych samochodach. Jednostka generuje tylko 136 koni, więc dynamiki tutaj nie mamy. Ponad 12 sekund do setki to słaby wynik jak na współczesne standardy, tym bardziej w przypadku marki tak mocno kojarzonej z motor sportem.
Silnik mało mocarny, ale napęd na obie osie jest
Subaru od pokoleń słynie z napędu 4x4 i taki napęd ma oczywiście też nowy Forester. Napęd w standardzie rozkładany jest 60:40, a więc większa część momentu trafia na przednią oś. W razie potrzeby rozkład mocy może zmienić się idealnie 50:50. We wnętrzu mamy więcej szlachetnych materiałów. Całość wygląda znacznie lepiej niż w poprzedniej generacji tego auta. Można zaryzykować stwierdzenie, że jest tu jak w samochodzie klasy premium.
Na początku nowy Forester w Polsce oferowany będzie w jednej wersji First Edition za 205 tysięcy złotych z bogatym wyposażeniem.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Renault 5 E-tech – retro pełną gębą
- Jaecoo – dla ułatwienia „dźejku”!
- Omoda 5 – kompaktowy SUV, który może namieszać na rynku
Autor: KJ
Źródło: Raport Turbo
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo