Nowy pakiet aero, nowy napęd i kilka drobniejszych zmian
Powodują one, że ten samochód za mną mocno zbliża się osiągami do bolidów F1. Już niedługo rozpoczyna się nowy sezon Formuły E, a w niej będą ścigały się samochody nowej generacji.
A konkretnie będzie to ulepszona generacja trzecia, zwana trzecią evo
Najbardziej zauważalne zmiany nastąpiły z przodu, bo jest nowy nos, nowe przednie skrzydło, a także coś nowego i specjalnego pojawiło się między przednimi kołami. Bo tu - silnik, który do tej pory tylko odzyskiwał energię - od teraz będzie ją także dostarczał kołom. Innymi słowy - auto ma napęd na cztery koła. Ten będzie dostępny w określonych momentach weekendu wyścigowego. Do przodu bolid będzie pchało 470 koni mechanicznych. Co ciekawe, moc rekuperacji przewyższa moc dostarczaną na koła, dzięki czemu same hamulce mogą być relatywnie małe.
Auto ma różną przyczepność w zależności od napędu
Gdy napędzany jest tylko tył, mamy dużo dostępnego momentu obrotowego a niewiele przyczepności, więc trzeba ostrożnie obchodzić się z gazem. Mając napęd na wszystkie koła, można wcisnąć gaz do podłogi, bo kontrola trakcji mocno tutaj pomaga. To przekłada się na lepsze wyjścia z zakrętów i na lepsze czasy okrążeń.
Dołóżmy do tego bardziej przyczepne opony i okazuje się, że do pierwszej setki Formuła E dobija szybciej, niż bolid F1. Elektryk może to zrobić w 1,86 sekundy - to o 1/3 szybciej, niż auta królowej sportów motorowych.
Zwłaszcza dzięki napędowi na cztery koła auta będą szybsze, co będzie widoczne w trakcie kwalifikacji, a także w podczas wyścigów w trybie ataku. Formuła E nie polega tylko na brutalnych osiągach, lecz też na inteligentnym podejściu do zawodów. Zarządzanie energią ma kluczowe znaczenie dla końcowego rezultatu w wyścigu.Tommaso Volpeszef zespołu Formuły E Nissana
Pierwszy wyścig nowego sezonu odbędzie się 7 grudnia w Brazylii.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Samochody elektryczne płoną, ale nie tak często, jak się niektórym wydaje
- Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny łagodniejszy dla powodzian
- Najbardziej zapracowane fotoradary w Polsce. Gdzie robią najwięcej zdjęć?
Reporter: KJ
Źródło: Raport Turbo
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo