BMW X2 to jedna z ostatnich nowości niemieckiej marki
Auto wydoroślało, zmężniało, nabrało charakteru i przede wszystkim urosło, bo od poprzednika jest dłuższe o prawie 20 cm. W nasze ręce trafiła najmocniejsza wersja M35i. Efektowny kolor, wielkie koła, agresywnie narysowany przód i nadwozie coupe. Tak w skrócie wygląda recepta na bycie widzianym. Ten samochód rzuca się w oczy i jest naprawdę efektowny. Wewnątrz tradycyjnie dla BMW, plusy mieszają się z minusami.
Plusy to bez wątpienia fotele
Są fenomenalne, mają bardzo duży zakres regulacji, świetnie trzymają na zakrętach i są wyjątkowo wygodne. Minusy? Kierownica, którą z uporem maniaka BMW lansuje w najnowszych modelach. Jest po prostu za duża i za gruba. Cała reszta to już niemiecki pomysł na XXI wiek, a więc wielkie ekrany i dotykowe sterowanie.
Felgi BMW M35i to przerost formy nad treścią
Klienci, którzy decydują się na BMW, uwielbiają wielkie koła, ale tu już jest przerost formy nad treścią. 21 cali w takim małym samochodzie to po prostu przesada. Efekt? Żadnego komfortu jazdy pomimo świetnie pracującego zawieszenia. Oczywiście to wszystko na dziurawych drogach, bo jazda po dobrym asfalcie może być naprawdę komfortowa.
Najmocniejsza odmiana BMW X3 ma 300 koni
300 koni i 5,4 sekundy do setki to świetny wynik, ale fajne jest to, że ten samochód całą tę moc, te osiągi, oddaje w bardzo kulturalny sposób. Jest przyjemnie głośny, ale nie za głośny. Wydech coś tam strzela, ale tez nie za głośno. Wniosek nasuwa się jeden. Sportowy charakter wcale tutaj nie przeszkadza i najmocniejsze X2 jest świetnym autem na co dzień i do miasta. Te wielkie koła sprawiają, że zawieszenie nie jest w stanie zniwelować wszystkich nierówności i to czuć.
Spalanie BMW M35i na autostradzie przy 140 km/h - trochę ponad 7 litrów
To naprawdę świetny wynik. Jeżeli ktoś zechce szybciej pojeździć po zakrętach, będzie zachwycony. W tym podwoziu na każdym kroku czuć DNA starego, dobrego BMW. Podstawowa X2, ta najbardziej rozsądna, kosztuje 200 tysięcy zł. M35i jest o 80 tysięcy zł droższa, ale wciąż jest rozsądna i to w tym aucie jest najfajniejsze.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Mazda CX-80. Duży diesel pod maską
- Ford Mustang GT. Trudno go nie zauważyć i nie usłyszeć
- Samochody takie brzydkie, że aż ładne. Kochane wbrew zdrowemu rozsądkowi
Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo