Mazda CX-80. Duży diesel pod maską

Mogłoby się wydawać, że duże i mocne diesle to już przeszłość. Nie do końca! Mazda wypuściła na rynek swój obecnie największy model, który ma pod maską wysokoprężny, 6-cylindrowy motor montowany wzdłużnie. Japończyka na przejażdżkę po Bawarii zabrał Mikołaj Borcowski.
241008_raport_turbo_odc4580_tc1
Mazda CX-80 duży diesel pod maską
Źródło: Raport Turbo

Mazda w ostatnich latach mocno postawiła na SUV-y

Pojawiły się małe modele, również te średnie, ale jeżeli ktoś szukał dużej Mazdy, to miał problem. Teraz Japończycy pokazali nowy, największy model. Oto Mazda CX-80. Wprawne oko zauważy, że gdzieś już to auto widziało. To model CX-60, ale w większym wydaniu.

Najważniejsza różnica między Mazdą CX-60, a CX-80 to długość nadwozia

CX-80 dołożono 25 centymetrów, w związku z czym z tyłu mamy miejsce na trzeci rząd siedzeń. Mając 180 cm wzrostu, można zmieścić się tam wygodnie, ktoś wyższy mógłby mieć problem. Natomiast dla nastolatków czy dla dzieci jest tutaj wystarczająco dużo miejsca.

W środku Mazda odważnie puka do klasy premium

Wprawdzie rękaw od ramoneski na desce rozdzielczej można zastąpić jakimś ładniejszym akcentem, to zdecydowanie wnętrze jest bardzo ładnie i porządnie zaaranżowane. Więcej dobroci czeka na nas, gdy ruszymy z miejsca.

Mazdy nie obchodzi downsizing

Do swoich samochodów producent pakują duże silniki, najczęściej wolnossące. Nie inaczej jest przypadku tego konkretnego samochodu, bo pod maską mamy przeszło 3 l diesla. I co - da się? No pewnie, że się da. To rzędowa szóstka o mocy 254 koni mechanicznych, która wbrew pozorom pięknie brzmi. Ożeniona została z ośmiobiegowym automatem. Bez większego problemu CX-80 schodzi ze spalaniem poniżej 6 l na setkę. Warto podkreślić, że auto waży ponad dwie tony. Do tego moc trafia na wszystkie koła. To brzmi jak przepis na fenomenalny napęd - i taki właśnie jest.

CX-80 ma inne zawieszenie niż mniejsza CX-60

Jest znacznie bardziej miękko zestrojone. Na przykład usunięto tylny stabilizator. Jednak ten samochód nie jest miękki.  W połączeniu ze sporym gabarytem auta, daje to uczucie prowadzenia minibusa. Przy czym, dla ścisłości - prowadzenie jest tutaj absolutnie precyzyjne i nie ma problemu z opanowaniem auta.

Ceny Mazdy CX-80 zaczynają się od nieco pond 280 tys. zł.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości