1360 KM i 400 km zasięgu w pięć minut
Concept Mercedes-AMG GT XX to samochód, który wyznacza nowe granice możliwości w dziedzinie napędu elektrycznego. Dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii ogniw i wysokowydajnych silników, auto generuje moc ponad 1360 KM. Jeszcze większe wrażenie robi jednak system błyskawicznego ładowania – w zaledwie pięć minut można uzupełnić energię na kolejne 400 km jazdy.
Sprinter dalekiego zasięgu
Jak podkreślają przedstawiciele AMG, model GT XX to coś więcej niż tylko pokaz mocy. Kluczowym założeniem projektu było stworzenie „sprintera dalekiego zasięgu” – samochodu, który łączy brutalne osiągi z praktycznym zasięgiem, eliminując jedną z największych bolączek współczesnych elektryków. Dzięki technologii opracowanej w oparciu o doświadczenia Formuły 1 i serii wyścigów GT3, inżynierowie AMG deklarują, że koncept nie tylko szybko się ładuje, ale też nie traci osiągów nawet przy intensywnym użytkowaniu.
Design inspirowany motorsportem
Choć Concept GT XX to na razie prototyp, jego stylistyka jasno pokazuje, czego można się spodziewać po przyszłych modelach AMG. Muskularna sylwetka, nisko osadzony przód i agresywny dyfuzor podkreślają sportowy charakter auta. Na uwagę zasługują także aerodynamiczne detale i zaawansowane oświetlenie, które łączą nowoczesność z tradycyjnym DNA AMG.
Konkurencja z Azji musi się bać
Premiera AMG GT XX nie jest przypadkowa – Mercedes wyraźnie celuje w podważenie dominacji chińskich producentów, którzy z coraz większym powodzeniem podbijają rynek EV. Niemiecki koncern chce udowodnić, że europejskie marki nadal potrafią wyznaczać standardy w zakresie osiągów, technologii i zasięgu pojazdów elektrycznych.
GT XX zwiastunem przyszłości AMG
Choć nie wiadomo jeszcze, czy GT XX trafi do seryjnej produkcji w obecnej formie, projekt ten stanowi zapowiedź kierunku rozwoju marki AMG. Niemcy zapowiadają dalsze inwestycje w technologię elektryczną i rozwój sportowych modeli EV, które mają łączyć bezkompromisowe osiągi z funkcjonalnością na co dzień.
Zobacz także:
- Na wielu polskich drogach panuje chaos informacyjny
- Od czego zależy ciśnienie w oponach?
- Przyczepa kempingowa – jakie prawo jazdy jest potrzebne?
Autor: MM
Źródło zdjęcia głównego: MediaPortal Mercedes-Benz AG