5 479 km w 24 h – nowy złoty standard
Najbardziej medialny wynik padł już pierwszej doby: 5 479 km, czyli o ponad 1 500 km więcej niż dotychczasowy rekord elektryków i więcej niż najlepszy wynik prototypów spalinowych z Le Mans. Tyle udało się przejechać mimo przystanków na ładowanie – i to przy średniej prędkości przekraczającej 220 km/h.
Tor Nardo, 3 177 okrążeń i praca zmianowa
Maraton rozegrano na 12,68-kilometrowym owalu w Nardo we Włoszech. Dwa GT XX „klepały” dystans 24/7, łącznie wykonując 3 177 okrążeń przy wsparciu 17 kierowców rotujących co dwie godziny. Takie warunki pozwoliły utrzymać stałą, temperaturę pracy zespołu napędowego i baterii, bez której rekordy byłyby niemożliwe.
850 kW do gniazdka, 300 km/h na prostej
Sekretem sukcesu okazało się ultraszybkie ładowanie – średnio 850 kW, ze szczytami do 920 kW – które w pięć minut „dolewało” prądu na kolejne 400 km. Kierowcy utrzymywali stałe 300 km/h, a mimo przerw średnia dobowego stintu wyniosła 228,3 km/h.
Próba ogniowa platformy AMG.EA
Mercedes podkreśla, że rekordy były przede wszystkim testem niezawodności nowej architektury AMG.EA, która trafi do drogowych modeli od 2026 r. Ponad 1 360 KM z trzech silników osiowych i innowacyjna bateria NCMA chłodzona olejem mają zagwarantować, że to, co dziś jest laboratorium na kołach, jutro zobaczymy w salonach AMG.
Zobacz także:
- Wzrasta liczba niebezpiecznych wypadków z udziałem elektrycznych hulajnóg
- Elektryczne hulajnogi, deskorolki i monocykle na start!
- Toskański klimat pod Warszawą i auta z mroczną historią – niezwykłe wydarzenie w Rozalinie
Autor: MM
Źródło zdjęcia głównego: MediaPortal Mercedes-Benz AG