Prawdziwa trasa, prawdziwe warunki
Auto ruszyło ze St. Moritz w Szwajcarii i poruszało się po normalnych drogach publicznych – przez Alpy, Stuttgart i dalej do Monachium. Trasa obejmowała m.in. górskie podjazdy i zjazdy, a także miejskie i podmiejskie odcinki, co czyni wynik jeszcze bardziej imponującym. Lucid deklaruje, że jazda odbywała się z zachowaniem przepisów i bez żadnych sztuczek optymalizujących zasięg.
Technologia na najwyższym poziomie
Rekordowy przejazd był możliwy dzięki technologii zastosowanej w modelu Air Grand Touring: zużycie zaledwie 13,5 kWh/100 km, napęd na wszystkie koła oraz wyjątkowo niski współczynnik oporu powietrza. Wszystko to, w połączeniu z zaawansowanym systemem zarządzania energią, pozwoliło osiągnąć niespotykany dotąd wynik w realnym ruchu drogowym.
Poprzeczka zawieszona bardzo wysoko
Lucid już wcześniej imponował deklarowanym zasięgiem – według amerykańskiej normy EPA Grand Touring osiąga do 837 km. Najnowszy rekord potwierdza, że ten model potrafi jeszcze więcej, zwłaszcza w sprzyjających warunkach. Jak zaznacza producent, wykorzystano w pełni seryjny pojazd z homologacją drogową, bez modyfikacji. To jasny sygnał dla konkurencji – zwłaszcza z Europy i Azji – że Lucid nie zamierza oddać pozycji lidera segmentu długozasięgowych EV.
Zobacz także:
- Jeep Compass – będzie też elektryczny
- Volkswagen Grand California 683 – nowoczesny kamper produkowany w Polsce
- Nowe przepisy w Grecji: kamper tylko na kempingu. Za dzikie parkowanie – wysoki mandat
Autor: MM
Źródło zdjęcia głównego: Lucid Group