Lamborghini Temerario. Oto następca Huracana 

Lamborghini Temerario
Lamborghini Temerario
Po dziesięciu latach produkcji model Huragan udaje się na zasłużoną emeryturę. Lamborghini zaprezentowało właśnie jego następcę – nazywa się Temerario, a pod jego maską nie znajdziemy już silnika V10. 

Firma Lamborghini stosunkowo rzadko decyduje się na wprowadzenie na rynek nowego modelu (nie licząc oczywiście wersji specjalnych). Wspomniany Huracan był produkowany przez 10 lat, podobnie jak jego poprzednik, czyli Gallardo. W ostatnim czasie doszło jednak do sporych zmian w świecie motoryzacji, a firma z Sant’Agata Bolognese również musiała się do nich dostosować.  

Hybryda zamiast V10 

Największą zmianą w porównaniu do odchodzącego modelu jest oczywiście silnik. Twórcy supersamochodów z ogromnej większości decydują się na zastosowanie w swoich nowych pojazdach układów hybrydowych, a Lamborghini nie jest w tej kwestii wyjątkiem. Silnik V10 odchodzi wraz z Huracanem, a jego miejsce w Temerario zajmuje podwójnie doładowana jednostka V8. Na tym jednak nowinki się nie kończą. Będzie on bowiem występował z połączeniu z trzema motorami elektrycznymi – każdy z nich generuje moc 150 KM. Maksymalna moc całego układu hybrydowego to aż 920 KM, co oczywiście przekłada się na osiągi. Temerario rozpędza się od zera do setki w zaledwie 2,7 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 340 km/h. 

Lamborghini Temerario
Lamborghini-Temerario-2025-1280-1d66ac625ba35be4f9e6efbb4108dcb6b4
Lamborghini-Temerario-2025-1280-3a478f5b2b95a7c1bf3edf424030aef0a9
Lamborghini-Temerario-2025-1280-12c5d09ba06bb783a29f10a742aea98818
Lamborghini-Temerario-2025-1280-023feb6c90304166576efec850dd19168a
+7
Zobacz galerię

Aerodynamika w Temerario 

Przy projektowaniu nowego modelu inżynierowie skupili się na stabilności przy dużych prędkościach, poprawie systemu chłodzenia oraz maksymalnej skuteczności hamowania. Nadwozie i podwozie dostosowano do hybrydowego układu, co pozwoliło zwiększyć docisk tylnej osi o 103% względem poprzednika, a z opcjonalnym pakietem Alleggerita nawet o 158%. Aerodynamika została zoptymalizowana - światła DRL kierują powietrze na chłodnice, a płetwy w nadkolach i na lusterkach zmniejszają opór powietrza i poprawiają chłodzenie. Dach z centralnym kanałem precyzyjnie kieruje powietrze na tylny spojler, zwiększając docisk przy zachowaniu lekkości konstrukcji. 

Temerario w środku 

W kabinie nowego modelu znajdziemy trzy ekrany: 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 8,4-calowy do multimediów i 9,1-calowy dla pasażera. Samochód uruchamia się poprzez podniesienie czerwonej klapki i naciśnięcie przycisku zapłonu, a nowa kierownica z opcjonalnym włóknem węglowym ma wirnik do wyboru trybów jazdy ( Città, Strada, Sport i Corsa). 

Wnętrze dostępne jest w szerokiej gamie materiałów i kolorów, z możliwością personalizacji. Z pakietem "Lightweight" pojawiają się lżejsze elementy z włókna węglowego i lżejsze szyby, co redukuje masę. Kabina jest przestronniejsza, oferując więcej miejsca na głowę, nogi i lepszą widoczność. Bagażnik ma pojemność zaledwie 112 litrów, ale nie powinno to nikogo dziwić. 

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości