„Japfest” to festiwal, na którym można zobaczyć wszystkie oblicza japońskie mtoryzacji

„Japfest” to festiwal, na którym można zobaczyć wszystkie oblicza japońskie mtoryzacji
„Japfest” to festiwal, na którym można zobaczyć wszystkie oblicza japońskie mtoryzacji
Źródło: Raport Turbo
Łączy fanów japońskiej motoryzacji, styl, kulturę i motorsportowe osiągnięcia samochodów z kraju Kwitnącej Wiśni. Poznań opanowali uczestnicy „Japfestu”. To największy i w tym roku rekordowy festiwal japońskiej motoryzacji w Europie. Materiał Michała Murawińskiego.

Oryginalne, mocne, specjalnie wystylizowane, klasyczne i z niepowtarzalnym charakterem

Blisko 800 japońskich samochodów przyjechało do Poznania i sporo z nich to prawdziwi samuraje. Na 1/8 mili sprawdzano przyczepność opon i swój refleks.

Myślę, że najważniejsze jest, żeby dobrze wystartować, żeby patrzeć faktycznie na te światła i start jest tutaj najważniejszy. Później to jest tylko i wyłącznie trakcja.
Marcel Mania
uczestnik imprezy

Honda NSX, czyli japońskie Ferrari

Jednym z wielu kultowych japończyków na tej imprezie była niezwykle dobrze utrzymana Honda NSX z silnikiem V6 o mocy 255 koni. Do Polski przyjechała ze Szwajcarii i można powiedzieć, że jest dumą Hondy.

Te konotacje z Ferrari, ta wojna w latach 80, 90 tych. Na pewno jest to coś wyjątkowego i o myślę, że każdy producent japoński ma taki model. W Hondzie to jest właśnie NSX. 
Dariusz Żurkowski
właściciel Hondy

Samochody zostały tu bardzo staranie wyselekcjonowane

Organizator imprezy Michał Jakubek wyjaśnił nam, jak wyglądał nabór samochodów.

Są to samochody wybrane w drodze wielomiesięcznej selekcji, czyli otrzymaliśmy prawie 2 tysiące zgłoszeń samochodów z całej Europy i z nich wybraliśmy około 1300/1400 tych najlepszych a z nich dotarło do nas te 800 już na sam festiwal. 
Michał Jakubek
Organizator imprezy

Jedne auta grały mocno, a inne nieco łagodniej

Za to w niesamowitej japońskiej stylistyce. Miętowy, wiosenny Nissan Figaro z 1991 r., wyszukany i dopieszczony w każdym detalu, ukochany samochód ukochanej żony. To dwudrzwiowy kabriolet z turbo doładowanym jednolitrowym silnikiem o mocy 76 koni i napędem na przód.

Oryginalnie auto zostało wyprodukowane tylko na rynek japoński. Tylko i wyłącznie na rynek japoński. Była to limitowana edycja. Wyprodukowano tylko 20073 sztuki. 
Jacek Podlasiński

Jak japońska motoryzacja to w Poznaniu musiał być też drift

Możliwości aut i toru pozwalały na szybką jazdę bokiem, którą zacząć można w różny sposób.

Najlepiej kupić sobie tanie auto, nawet można zacząć przygodę od gokarta. Są teraz takie możliwości. Są sim racingi i to jest najlepsza alternatywa dla młodych osób.
Rafał Drzewiecki
Drifter

A tych zafascynowanych japońską motoryzacją stale przybywa.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości