Oryginalne, mocne, specjalnie wystylizowane, klasyczne i z niepowtarzalnym charakterem
Blisko 800 japońskich samochodów przyjechało do Poznania i sporo z nich to prawdziwi samuraje. Na 1/8 mili sprawdzano przyczepność opon i swój refleks.
Myślę, że najważniejsze jest, żeby dobrze wystartować, żeby patrzeć faktycznie na te światła i start jest tutaj najważniejszy. Później to jest tylko i wyłącznie trakcja.Marcel Maniauczestnik imprezy
Honda NSX, czyli japońskie Ferrari
Jednym z wielu kultowych japończyków na tej imprezie była niezwykle dobrze utrzymana Honda NSX z silnikiem V6 o mocy 255 koni. Do Polski przyjechała ze Szwajcarii i można powiedzieć, że jest dumą Hondy.
Te konotacje z Ferrari, ta wojna w latach 80, 90 tych. Na pewno jest to coś wyjątkowego i o myślę, że każdy producent japoński ma taki model. W Hondzie to jest właśnie NSX.Dariusz Żurkowskiwłaściciel Hondy
Samochody zostały tu bardzo staranie wyselekcjonowane
Organizator imprezy Michał Jakubek wyjaśnił nam, jak wyglądał nabór samochodów.
Są to samochody wybrane w drodze wielomiesięcznej selekcji, czyli otrzymaliśmy prawie 2 tysiące zgłoszeń samochodów z całej Europy i z nich wybraliśmy około 1300/1400 tych najlepszych a z nich dotarło do nas te 800 już na sam festiwal.Michał JakubekOrganizator imprezy
Jedne auta grały mocno, a inne nieco łagodniej
Za to w niesamowitej japońskiej stylistyce. Miętowy, wiosenny Nissan Figaro z 1991 r., wyszukany i dopieszczony w każdym detalu, ukochany samochód ukochanej żony. To dwudrzwiowy kabriolet z turbo doładowanym jednolitrowym silnikiem o mocy 76 koni i napędem na przód.
Oryginalnie auto zostało wyprodukowane tylko na rynek japoński. Tylko i wyłącznie na rynek japoński. Była to limitowana edycja. Wyprodukowano tylko 20073 sztuki.Jacek Podlasiński
Jak japońska motoryzacja to w Poznaniu musiał być też drift
Możliwości aut i toru pozwalały na szybką jazdę bokiem, którą zacząć można w różny sposób.
Najlepiej kupić sobie tanie auto, nawet można zacząć przygodę od gokarta. Są teraz takie możliwości. Są sim racingi i to jest najlepsza alternatywa dla młodych osób.Rafał DrzewieckiDrifter
A tych zafascynowanych japońską motoryzacją stale przybywa.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Największy w Polsce piknik poświęcony elektrycznej motoryzacji – EV Experience
- Zlot Polonezów, czyli miłość podszyta sentymentem. "Mają swój klimat"
- Forza Italia. Zlot miłośników włoskiej motoryzacji
Autor: KJ
Źródło: Raport Turbo
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo