Rzadki kolor, bez pasów, z podpisem Saleena
Samochód wyróżnia lakier Mark IV Red i brak fabrycznych pasów, a w komorze silnika na jednym z elementów nośnych widnieje podpis Steve’a Saleena. Auto pozostaje w dużej mierze seryjne, ale z wybranymi modyfikacjami i kompletem fabrycznych opcji (m.in. audio McIntosh, czerwone zaciski Brembo).
Mechanika: kompresor V8 i dyskretne ulepszenia
Napęd stanowi doładowane 5.4 V8 (550 KM) współpracujące z 6-biegową skrzynią Ricardo i szperą. Modyfikacje obejmują przepustnicę Accufab, strojenie ECU, sportowy układ wydechowy i regulowane amortyzatory Penske. Do kompletu są 19/20-calowe felgi ADV.1 z Michelin Pilot Sport Cup 2 oraz dodatkowy zestaw kutych kół BBS.
Historia i stan: mały przebieg, świeży serwis
Auto ma udokumentowaną rejestrację w Virginii, Kalifornii i Montanie, a przebieg około 3700 mil potwierdza stan wnętrza i osprzętu. W listopadzie wykonano serwis (olej, świece, filtr paliwa, akumulator, czujnik MAF). Uwagę zwracają niefabryczne elementy układu dolotowego i wydechu (część nie jest zgodna z CARB).
Aukcja: wysokie stawki i kolekcjonerski rodowód
Licytacja na Bring a Trailer kończy się 4 grudnia, a zainteresowanie winduje stawki – Motor1 odnotował już ponad 550 tys. dolarów na wczesnym etapie. Proweniencja związana z aktorem serii „Szybcy i wściekli”, niska podaż wersji w tym kolorze i nienaganna dokumentacja sprawiają, że to jeden z najgorętszych GT na rynku kolekcjonerskim.
Dlaczego to ważne?
Ford GT z pierwszej dekady XXI w. to już naprawdę rzadki youngtimer: manual, kompresor, styl z ducha GT40 i namacalny związek z amerykańskim wyścigowym dziedzictwem. Egzemplarz Paula Walkera łączy te atuty z historią popkultury – co zwykle oznacza premię cenową i natychmiastowy bilet do najlepszych kolekcji.
Zobacz także:
- Czy będzie łatwiej sprowadzić samochód z USA?
- Unikaty ze Szwecji w Łochowie – Saab i Volvo w centrum uwagi
- Zlot Garbusów - aut produkowanych absurdalnie długo
Autorka/Autor: MM