Ferrari 849 Testarossa oficjalnie. Następca SF90 z hybrydą 1050 KM i powrotem kultowej nazwy 

Ferrari 849 Testarossa
Ferrari 849 Testarossa
Ferrari zaprezentowało 849 Testarossę – bezpośredniego następcę SF90 Stradale i jednocześnie powrót do legendarnej nazwy z lat 80. To hybrydowy supersamochód z osiągami na poziomie aut torowych, ale zaprojektowany jako model drogowy.  

Powrót Testarossy i nowy język stylistyczny

Nadwozie budzi emocje – ostre krawędzie, agresywne przetłoczenia i detale aero mocno odróżniają 849 od poprzednika. To najbardziej kontrowersyjny projekt Ferrari ostatnich lat, co ma iść w parze z większą funkcjonalnością aerodynamiki.

Napęd i osiągi

Układ hybrydowy typu plug-in łączy V8 biturbo z jednostkami elektrycznymi; łączna moc wynosi około 1050 KM, a sprint 0–100 km/h producent podaje na 2,25 s. Prędkość maksymalna przekracza 330 km/h.

Zasięg elektryczny i bateria

Zestaw akumulatorów ok. 6,5 kWh pozwala przejechać w trybie elektrycznym do ok. 26 km, a napęd na cztery koła zapewnia trakcję także przy dynamicznych przyspieszeniach.

Aerodynamika i tor Fiorano

Dopracowane elementy aero oraz pakiet Assetto Fiorano zwiększają docisk do 415 kg przy 250 km/h i redukują masę o ok. 30 kg (do 1570 kg). Na torze Fiorano nowy model uzyskał 1:17.5, czyli szybciej niż SF90.

FIVE: elektroniczny „trener” kierowcy

Za prowadzenie 849 Testarossy współodpowiada FIVE (Ferrari Integrated Vehicle Estimator) — układ, który w milisekundach analizuje parametry jazdy (m.in. prędkość, kąt skrętu) i na bieżąco stroi pracę podzespołów, w tym zawieszenia. Ma ułatwić wykorzystanie potencjału auta także kierowcom z mniejszym doświadczeniem — bez udziału sztucznej inteligencji.

Ferrari 849 Testarossa
8491
Opera Zrzut ekranu_2025-09-10_112357_www
Opera Zrzut ekranu_2025-09-10_112408_www
Opera Zrzut ekranu_2025-09-10_112418_www
+4
Zobacz galerię

Synergia z napędem i aerodynamiką

FIVE współpracuje z napędem na cztery koła oraz wektorowaniem momentu, pomagając utrzymać maksymalną trakcję i powtarzalność przyspieszeń. Razem z aktywnym tylnym spoilerem (tryby niskiego oporu i wysokiego docisku) oraz dopracowaną aerodynamiką (do 415 kg przy 250 km/h) tworzy spójny pakiet podnoszący tempo okrążenia i stabilność przy bardzo wysokich prędkościach.

Wnętrze i wersje nadwozia

Kokpit uproszczono i uporządkowano. Wróciły fizyczne przyciski i metalowy panel selektora biegów inspirowany klasycznymi manualami Ferrari. Coupé i Spider różnią się masą (Spider +90 kg), a miękki dach składa się w 14 s (do 45 km/h).

Ceny i dostępność

Ferrari rozpoczęło przyjmowanie zamówień. Coupé kosztuje od 460 tys. euro, Spider od 500 tys. euro; dostawy coupé planowane są na II kw. 2026 r., a Spidera około IV kw. 2026 r.

Co oznacza 849 Testarossa dla gamy?

To flagowy plug-in Ferrari i naturalny następca SF90, który podnosi poprzeczkę mocy i czasu okrążenia, a przy tym przywraca do życia jedną z najsłynniejszych nazw w historii marki.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości