BYD liderem sprzedaży samochodów elektrycznych
W maju 2025 roku BYD osiągnął rekordową sprzedaż 382 476 pojazdów, z czego 204 369 stanowiły w pełni elektryczne samochody (BEV).Firma utrzymuje pozycję lidera na chińskim rynku EV, wyprzedzając konkurencję dzięki szerokiej gamie modeli i konkurencyjnym cenom.
Geely i inni gracze zyskują na znaczeniu
Geely zajmuje drugie miejsce na rynku, z 13,1% udziałem w sprzedaży NEV w kwietniu 2025 roku. Inne marki, takie jak Li Auto, Xpeng i Xiaomi, również odnotowują wzrosty sprzedaży, wprowadzając na rynek nowe modele i technologie.
Tesla traci udziały na chińskim rynku
Tesla, niegdyś lider wśród producentów EV, spadła na ósme miejsce w chińskim rankingu sprzedaży NEV w kwietniu 2025 roku, z udziałem 3,2%. Spadek ten przypisywany jest rosnącej konkurencji ze strony chińskich producentów oraz ograniczonej ofercie modeli dostosowanych do lokalnych preferencji.
Ekspansja chińskich marek na rynki zagraniczne
Chińscy producenci samochodów elektrycznych, tacy jak BYD, rozszerzają swoją obecność na rynkach zagranicznych, w tym w Europie i Ameryce Południowej. Dzięki konkurencyjnym cenom i innowacyjnym technologiom, zdobywają coraz większe udziały w globalnym rynku EV.
Wyzwania dla mniejszych producentów
Mimo ogólnego wzrostu rynku, mniejsze chińskie firmy motoryzacyjne borykają się z problemami wynikającymi z wojny cenowej i malejących marż zysku. Niektóre z nich ostrzegają przed możliwością bankructwa, jeśli obecne warunki rynkowe się utrzymają.
- Renault 4 wraca w stylu retro. Sprawdzamy nowoczesny remix legendy
- Z Syreny zrobił Bugatti. Niezwykły pojazd z Tczewa zbudowany ze złomu i pasji
- Globalny kryzys w motoryzacji: fabryki samochodów mogą wstrzymać produkcję z powodu braku podzespołów
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo