Bugatti Bolide: 60 km jazdy i… wymiana opon za 8 tys. dolarów  

Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Źródło: Mat. prasowe

Bugatti Bolide, torowy hipersamochód o mocy 1600 KM, zaskakuje nie tylko osiągami, ale i kosztami eksploatacji. Producent zaleca wymianę opon po zaledwie 60 km jazdy, a koszt nowego kompletu wynosi około 8 000 dolarów. 

Ekstremalne osiągi, ekstremalne zużycie 

Bolide to pojazd stworzony wyłącznie do jazdy po torze. Jego potężny silnik W16 o mocy 1578 KM i zaawansowana aerodynamika generują ogromne siły, które wpływają na szybkie zużycie opon. Zgodnie z instrukcją obsługi, opony typu slick powinny być wymieniane po 60 km jazdy torowej. 

Przed użyciem, opony muszą przejść proces trzykrotnego montażu i demontażu w celu uzyskania jednolitego wzoru przyczepności. Nawet nieużywane, mają one pięcioletni okres przydatności. 

Koszty eksploatacji na poziomie hipersamochodu 

Koszt jednego kompletu opon do Bolide wynosi około 8 000 dolarów. Dla porównania, opony do Bugatti Veyron kosztowały nawet 42 000 dolarów za komplet. 

Dodatkowo, Bolide wymaga regularnej wymiany innych komponentów, takich jak pasy bezpieczeństwa, materiały wyściełające wnętrze czy zbiornik paliwa, zgodnie z określonym harmonogramem. 

Koszty eksploatacji innych samochodów torowych 

W porównaniu do Bolide, koszty eksploatacji innych samochodów torowych są znacznie niższe. Na przykład, właściciele Porsche GT3 szacują, że koszt jednego dnia na torze, uwzględniając paliwo, opony i hamulce, wynosi około 500–600 dolarów. Opony w takich samochodach wytrzymują zazwyczaj kilka dni jazdy torowej, co przekłada się na kilkaset kilometrów. 

W przypadku samochodów klasy GT3, koszt eksploatacji na torze może wynosić od 8 do 10 dolarów za okrążenie, w zależności od toru i stylu jazdy. Dla porównania, w przypadku samochodów uczestniczących w wyścigach 24-godzinnych, koszt jednego okrążenia może sięgać nawet 100 dolarów. 

Samochód dla wymagających z zasobnymi portfelami 

Bugatti Bolide to samochód dla najbardziej wymagających entuzjastów motoryzacji, którzy są gotowi ponieść wysokie koszty eksploatacji w zamian za ekstremalne osiągi na torze. W porównaniu do innych samochodów torowych, koszty utrzymania Bolide są znacznie wyższe, co czyni go jednym z najbardziej ekskluzywnych i kosztownych pojazdów przeznaczonych do jazdy po torze. 

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości