Nowa idea: Radical Simplicity
Za całą ideą stoi Massimo Frascelli. Concept C ma pionowy, graficznie czysty przód i wąskie reflektory, a cała bryła jest wolna od rozpraszających drobiazgów. To właśnie ma być sygnał dla kolejnych Audi – bardziej klarowne proporcje, mniej ozdób, więcej treści.
Coupe, roadster… a właściwie targa
Z profilu Concept C łączy czyste powierzchnie coupe z lekkością roadstera. Kluczowy trik to dach z trzech metalowych segmentów – po złożeniu auto zmienia się w targę. Z tyłu zamiast klasycznej szyby są wąskie szpary i kamera zapewniająca widoczność, a całość domyka dyfuzor.
Wnętrze i technika: minimalizm, chowany ekran i kurs na produkcję
Kabina jest oszczędna w formie: przed kierowcą zestaw wskaźników, a 10,4-calowy ekran multimediów można schować. Środkowy tunel przykrywa elektryczna roleta, by nic nie rozpraszało uwagi kierowcy.
Concept C ma 4520 mm długości, 1970 mm szerokości i 1285 mm wysokości (rozstaw osi 2568 mm). Audi zapowiada wersję seryjną za dwa lata, czyli w 2027 r. Co ciekawe, samochód w wersji produkcyjnej ma być praktycznie identyczne z prezentowanym konceptem. Auto będzie wyłącznie elektryczne, a według informacji przytaczanych przez media jego technika jest blisko spokrewniona z nadchodzącym elektrycznym Boxsterem.
Zobacz także:
- Ginący gatunek – auta bez dachu. Jakie cabrio warto kupić?
- Parkomaty do wymiany? RPO chce zmian, które dotkną wszystkie miasta
- Będzie łatwiej z rejestracją samochodu
Autor: MM
Źródło zdjęcia głównego: AUDI AG