Seat Ibiza ma już 40 lat

Seat Ibiza
Seat Ibiza ma już 40 lat
Źródło: Raport Turbo

Z okazji okrągłej rocznicy Hiszpanie przygotowali wyjątkową edycję swojego kultowego hatchbacka. Czym się wyróżnia? Sprawdził to Krystian Plato.

Seat Ibiza Anniversary FR

Niby sportowa, niby wyjątkowa, ale czy faktycznie wyróżnia się na tle konkurencji? Specjalna edycja otrzymała unikalny grafenowy lakier, 18-calowe felgi o dedykowanym wzorze oraz jubileuszowe emblematy. Z zewnątrz auto prezentuje się zadziornie i przyciąga spojrzenia.

Jeśli chodzi o wnętrze, to można powiedzieć, że jest to typowy Seat

Jest ergonomicznie, ale jest też sporo twardych plastików. Kierownica wygląda jak z auta sportowego. Jest obszyta skórą, ma czerwone przeszycia. Do tego jest też tutaj sporo fizycznych przycisków do sterowania nawiewami czy klimatyzacją. Może całość nie wygląda najnowocześniej, ale przynajmniej jest prosta w obsłudze.

Pod maską benzynowy silnik 1.5 turbo o mocy 150 koni

Sprint do setki według danych technicznych to 8,1 sekundy. Przy masie 1238 kg auto jest dość lekkie jak na dzisiejsze standardy, co pozytywnie wpływa na osiągi. Silnik dobrze współpracuje z tą wagą, a za przeniesienie napędu odpowiada skrzynia DSG – marka sama w sobie. Biegi zmienia błyskawicznie, choć przy gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenia trzeba chwilę poczekać na reakcję. Jednak gdy już ruszy, auto sprawia wrażenie szybszego, niż sugerują suche liczby – setka pojawia się na liczniku szybciej, niż można by się spodziewać.

Prowadzenie mocnym punktem Ibizy FR

Prezentowany egzemplarz wyposażono w opcjonalne zawieszenie Dual Ride z amortyzatorami o zmiennej twardości, które w trybie sportowym poprawia pewność prowadzenia. Jeśli chodzi o wygłuszenie kabiny, same uszczelki spełniają swoją rolę, ale od prędkości 120 km/h do wnętrza zaczyna docierać nieprzyjemny szum z nadkoli. Pasażerowie tylnej kanapy mają przyzwoitą ilość miejsca, ale... nic poza tym. Brakuje zarówno nawiewów, jak i portów USB. Z kolei bagażnik o pojemności 355 litrów jest całkiem ustawny i powinien wystarczyć na codzienne potrzeby.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości