Kiedyś o Astrze mówiło się, że to polski Opel. Produkowany w Gliwicach kompakt był u nas jednym z najpopularniejszych samochodów. Dzisiaj trudno wypatrzeć najnowszą Astrę na ulicach. Przyczyn takiego stanu rzeczy szukał Kacper Wyrwas.
Opla Astrę znamy w Polsce od trzech dekad
Poprzednie generacje tego niemieckiego kompaktu sprzedawały się w naszym kraju fenomenalnie. Zasługą tego była m.in. produkcja Astry w gliwickich zakładach Opla. Co się w takim razie stało, że najnowsza generacja Astry, która jest z nami od dwóch lat, w ogóle się nie sprzedaje? Zaraz spróbujemy na to pytanie odpowiedzieć.
Do wyglądu nie można mieć zastrzeżeń
Po latach nijakości Ople dzięki nawiązaniom stylistycznym do modeli z lat 70. zaczęły jakoś wyglądać. Astra nie jest może statkiem kosmicznym, ale w tej prostocie też jest sporo uroku. Nie jest tajemnicą, że Opel astra to technologiczny bliźniak Peugeota 308, ale w przeciwieństwie do francuskiego kompaktu, w kabinie Opla jest dużo prościej. Dużo prościej, chociażby ze względu na sterowanie klimatyzacją, które jest tutaj fizyczne. W przeciwieństwie do Peugeota, jest tutaj zwyczajnie. Jest tradycyjna okrągła kierownica, przez którą patrzy się na zegary. Jedyny minus w tym prostym wnętrzu to zbyt dużo czerni, która szybko się rysuje.
1,5 litrowy diesel, turbodoładowanie i 130 koni mechanicznych
Mogłoby się wydawać, że tych koni jest trochę za mało, ale naprawdę jest to moc wystarczająca. Bo silnik diesla w dzisiejszych zelektryfikowanych czasach to i tak spory prezent od branży motoryzacyjnej dla tradycjonalistów. Ten samochód nie wyróżnia się niczym szczególnym. Przyspiesza tak, jak powinien. Plusem jest zużycie paliwa, bo w trasie przy rozsądnej jeździe nie ma żadnego problemu, żeby zejść poniżej sześciu litrów.
Najtańsza, podstawowa Astra kombi kosztuje 123 tysiące zł
Testowana wersja GS z dieslem pod maską to już 155 tysięcy. Być może za dużo, żeby odnieść prawdziwy rynkowy sukces.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Range Rover Velar - mniej fizycznych przycisków?
- Najdroższa wersja Land Rovera Defendera. Ile kosztuje?
- Jaecoo – dla ułatwienia „dźejku”!
Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo