Opel Astra już nie tak popularny jak kiedyś...

Opel Astra, już nie tak popularny jak kiedyś i nieco za drogi
Opel Astra, już nie tak popularny jak kiedyś i nieco za drogi
Źródło: Raport Turbo

Kiedyś o Astrze mówiło się, że to polski Opel. Produkowany w Gliwicach kompakt był u nas jednym z najpopularniejszych samochodów. Dzisiaj trudno wypatrzeć najnowszą Astrę na ulicach. Przyczyn takiego stanu rzeczy szukał Kacper Wyrwas.

Opla Astrę znamy w Polsce od trzech dekad

Poprzednie generacje tego niemieckiego kompaktu sprzedawały się w naszym kraju fenomenalnie. Zasługą tego była m.in. produkcja Astry w gliwickich zakładach Opla. Co się w takim razie stało, że najnowsza generacja Astry, która jest z nami od dwóch lat, w ogóle się nie sprzedaje? Zaraz spróbujemy na to pytanie odpowiedzieć.

Do wyglądu nie można mieć zastrzeżeń

Po latach nijakości Ople dzięki nawiązaniom stylistycznym do modeli z lat 70. zaczęły jakoś wyglądać. Astra nie jest może statkiem kosmicznym, ale w tej prostocie też jest sporo uroku. Nie jest tajemnicą, że Opel astra to technologiczny bliźniak Peugeota 308, ale w przeciwieństwie do francuskiego kompaktu, w kabinie Opla jest dużo prościej. Dużo prościej, chociażby ze względu na sterowanie klimatyzacją, które jest tutaj fizyczne. W przeciwieństwie do Peugeota, jest tutaj zwyczajnie. Jest tradycyjna okrągła kierownica, przez którą patrzy się na zegary. Jedyny minus w tym prostym wnętrzu to zbyt dużo czerni, która szybko się rysuje.

1,5 litrowy diesel, turbodoładowanie i 130 koni mechanicznych

Mogłoby się wydawać, że tych koni jest trochę za mało, ale naprawdę jest to moc wystarczająca. Bo silnik diesla w dzisiejszych zelektryfikowanych czasach to i tak spory prezent od branży motoryzacyjnej dla tradycjonalistów. Ten samochód nie wyróżnia się niczym szczególnym. Przyspiesza tak, jak powinien. Plusem jest zużycie paliwa, bo w trasie przy rozsądnej jeździe nie ma żadnego problemu, żeby zejść poniżej sześciu litrów.

Najtańsza, podstawowa Astra kombi kosztuje 123 tysiące zł

Testowana wersja GS z dieslem pod maską to już 155 tysięcy. Być może za dużo, żeby odnieść prawdziwy rynkowy sukces.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości