Nowy C5 Aircross

Autor:
KJ
Nowy C5 Aircross

Citroën odświeżył swojego flagowego SUV-a. Niektóre zmiany są udane, inne – nieco dyskusyjne. O wrażeniach z jazd testowych na Majorce opowiada Kacper Wyrwas.

W zeszłym roku w ramach segmentu SUV-ów sprzedano 3 miliony samochodów

Teraz do tego grona dołącza Citroën C5 Aircross, samochód, który jest dla firmy bardzo ważny. Nowy C5 Aircross, w porównaniu z poprzednikiem urósł o 15 cm. To wszystko przełożyło się na dodatkowe 7 cm, więcej miejsca nad głową i 5 cm na nogi na tylnej kanapie.

Silnik to 1,6 turbo -  4 cylindry

Łączna moc systemowa całego układu hybrydowego to 195 KM. Niewiele, ale w tym samochodzie to nie moc jest najważniejsza. Chodzi o coś zupełnie innego. Chociaż nie ma tutaj tradycyjnej citroënowskiej hydropneumatyki, to auto płynie. Naprawdę nie można oprzeć się wrażeniu, że ten samochód jedzie tak jak limuzyny o klasę wyższe.

Materiały w tym modelu

Naprawdę ładne, estetyczne, szczególnie w wersji w jasnym wykończeniu, ale są też wady. Cała masa czarnego plastiku Piano Black. No to już nie są te czasy, kiedy to robi wrażenie, a jedyne co robi, to się obrzydliwie rysuje. Citroën chwali się, że aż 160 kg tworzy w każdym samochodzie to tworzywa pochodzące z odzysku. Ekologia pełną gębą. Uchwyty na napoje, a właściwie ich umieszczenie to w tym samochodzie zdecydowanie największa wada. Głęboko gdzieś pod ekranem naprawdę w czasie jazdy, nie sposób bezpiecznie wsadzić tam puszkę czy kubek z napojem.

Citroen od kilku lat prezentuje świetną formę

Najnowszym samochodem Citroën kolejny raz udowodnił, że potrafi robić auta komfortowe, awangardowe. Czy to będzie hit? Czas pokaże, ale auto na pewno znajdzie swoich zwolenników.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

Autor:KJ

Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo

Pozostałe wiadomości