Tak, ten Lexus, został zbudowany na tej samej płycie podłogowej co Toyota Yaris Cross, ale jest ona nieco zmodyfikowana. To auto jest aż o 6 cm szersze od Yarisa Crossa, ma od niego też szerszy rozstaw kół. Rozstaw osi jest większy o 2 cm, a samo auto jest o 1 cm dłuższe od modelu Yaris.
Co pod maską?
Układ hybrydowy i trzy cylindry. Pojemność to 1,5, a koni jest 136. Auto do setki rozpędza się w około 9 sekund. Co ciekawe LBX, to pierwszy Lexus z hybrydą piątej generacji. Może więc nie będzie najszybszy, ale za to ekonomiczny. W ruchu miejskim bez większych problemów można zbliżyć się do 4 i pół litra. Najwięcej mały LEX paliwa zużywa na autostradzie - wtedy trzeba liczyć się ze zużyciem na poziomie 7 litrów.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
Jak jeździ się tym autem?
Na to pytanie można odpowiedzieć krótko i konkretnie, że przyzwoicie. Trzeba dodać, że inżynierowie lexusa wykonali tutaj kawał dobrej roboty. Dlaczego? Dlatego, że za sterami tego w ogóle nie czujemy, że ma ono cokolwiek wspólnego z Yarisem Crossem. Auto prowadzi się zdecydowanie dojrzalej, a do tego gdy wciśniemy pedał przyspieszenia w podłogę, to ten ryk tego trzycylindrowca nie jest tak uciążliwy jak w Yarisie. Czuć, a właściwie słychać, że jest tutaj więcej materiałów wygłuszeniowych. LBX od Yarisa jest cięższy o 50 kg.
Wnętrze to zupełnie inna bajka
Wystarczy spojrzeć na przeszycia, nitki, jakoś materiałów. To zupełnie inne auto niż Yaris. Można się poczuć tutaj przytulnie. Podgrzewana jest kierownica, podgrzewane są fotele, a wszystko jest bardzo fajnie spasowane. Z przodu miejsca mi nie brakował, jest go dużo. Z tyłu jest ciaśniej. LBX w zależności od wersji może mieć napęd na przód lub tylna oś może być dodatkowo wspomagana silnikiem elektrycznym. Bagażnik w wersji z napędem na przód ma 332 litry pojemności w wersji z napędem na cztery koła 247 litrów.
- Mini Cooper z Chin
- MINI Aceman w wersji S - jaki ma zasięg?
- Lexus NX: wygląda bojowo i może jeździć na samym prądzie
Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo