KGM Actyon, czyli dawne SsangYong Actyon

KGM Actyon – kiedyś SsangYong Actyon
KGM Actyon – kiedyś SsangYong Actyon
Źródło: Raport Turbo

Co to za auto? To pytanie Krystian Plato słyszał najczęściej, gdy gdzieś zatrzymywał się KGM Actyonem.

Powody są co najmniej dwa

Po pierwsze, marka KG Mobility, która zastąpiła SsangYonga, jest dość młoda i nie każdy o niej słyszał. Po drugie producent zrezygnował z emblematów na swoim aucie. Gdyby nie znaczki na felgach, trudno byłoby odgadnąć co to za marka. Emblemat KGM jest za to w środku, na kierownicy.

Wymiary

Nowy Actyon ma 4 metry 74 cm długości. Jest o 14 cm dłuższy od Toyoty RAV4. Koreańskie auto ma niemal 2 metry szerokości i mniej niż metr 70 wysokości. Auto wygląda na masywne. Jest szerokie, ma potężne lusterka. Spory jest też prześwit - wynosi niemal 21 cm, czyli jest większy niż w większości SUVów.

Kabina jest obszerna

Miejsca na nogi i nad głową nie brakuje. Ekran w centralnej części deski rozdzielczej ma 12 i 3 cala. Za jego pomocą sterujemy nawet kierunkiem nawiewów. Jakość wyświetlanych informacji jest przyzwoita, ale szybkość działania wymaga poprawy. Apple Car Play i Android Auto nie działają bezprzewodowo - potrzebny jest kabel. Jakość wykończenia wnętrza jest dobra. Spasowanie poprawne, dzięki czemu plastiki nie trzeszczą i nie stukają. Niezbyt dobrze do całości pasuje dość siermiężny schowek umieszczony pod centralną częścią deski rozdzielczej. Fotele w testowym egzemplarzu są podgrzewane i wentylowane. Podgrzewana jest też kierownica.

Jak jeździ KGM Actyon?

Pod maską pracuje koreański czterocylindrowiec 1.5 turbo o mocy 163 koni. To nie jest zbyt duża moc, a samochód nie jest mistrzem prędkości. Ale podczas normalnej codziennej jazdy trudno narzekać na osiągi Actyona. Skrzynia biegów to klasyczny 6-stopniowy automat. Nie jest najszybszy, ale nie ma też tragedii. Biegi można zmieniać też łopatkami przy kierownicy.

Auto prowadzi się dość neutralnie, ale przy szybszych ruchach kierownicą karoserią nieco ,,buja'' na boki. Można odnieść wrażenie, że jedziemy współczesnym pickupem, a nie SUVem. Średnie spalanie. to od 8 do 10 litrów benzyny. Wyciszenie kabiny jest przyzwoite, boczne szyby są dźwiękoszczelne a na tylnych siedzeniach miejsca nikomu nie powinno zabraknąć.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości