ID.7 – najbardziej dopracowany elektryk z Wolfsburga?

ID.7 – najbardziej dopracowany elektryk z Wolfsburga?
ID.7 – najbardziej dopracowany elektryk z Wolfsburga?
Źródło: Raport Turbo

Z oferty Volkswagena zniknął Passat sedan, a w jego miejsce pojawił się ID.7. Flagowy elektryk Volkswagena ma być również pierwszym autem z Wolfsburga na prąd, w którym wyeliminowano wady starszych modeli. Czy to się udało? Sprawdzał to Kacper Wyrwas.

ID.7 ma uśmiercić Passata?

Volkswagen zapowiadał ID.7 jako następcę Passata w wersji sedan. Dzisiaj Passat dostępny jest tylko jako kombi. ID.7 to naprawdę nowoczesny i porządnie wykonany samochód elektryczny.

Wizualnie nie ma tutaj nic, czego nie znalibyśmy z mniejszych ID.3, 4 i 5

Nadwozie wygląda elegancko i proporcjonalnie.  Na pierwszy rzut oka wcale tego nie widać, ale ID.7 jest samochodem wręcz gigantycznym, nawet większym od Touarega. Ma prawie 5 metrów długości i prawie 3 metry rozstawu osi. To naprawdę wielka limuzyna.

Pokaźne rozmiary ID.7 czuć szczególnie we wnętrzu

Biała kierownica to na szczęście opcja, ale cała reszta wygląda już naprawdę spójnie. Ergonomia jest prawie doskonała, a do jakości również nie można mieć zastrzeżeń. Po sugestiach klientów Niemcy odeszli od haptycznych przycisków na kierownicy i postawili na klasykę. Testowana wersja Pro S to 286 koni i napęd na tylne koła.

W ID.7 nie jest nawet potrzebny ten mocniejszy, 340 konny napęd

Słabsza wersja też jest wystarczająco szybka, ale w tym samochodzie niekoniecznie chodzi o szybką jazdę. Ten samochód jest również komfortowy dzięki zawieszeniu - dzięki zawieszeniu adaptacyjnemu w trybie komfort ten pojazd ,,płynie''. Spora w tym zasługa dość wysokich opon, które dodatkowo pomagają zawieszeniu na polskich drogach.

Jaki zasięg ma Volkswagen ID.7?

Oczywiście katalogowe 700 km są tylko w teorii, ale podczas testu w zimowych warunkach możliwości ID.7 pozytywnie zaskoczyły. Zaletą jest również możliwość ładowania z mocą nawet 200 kW. W praktyce w trasie można przejechać około 400 km, jadąc rzeczywiście 140 km/h. W mieście 500 km nie będzie żadnym problemem. Testowana wersja Pro S o mocy 286 koni z napędem na tylne koła i akumulatorem o pojemności 86 kWh kosztuje 279,5 tysiąca zł. Mocniejsza odmiana GTX, z napędem na cztery koła, jest droższa o ponad 30 tysięcy i ma o około 100 km mniejszy zasięg.

Volkswagen modelem ID.7 pokazał, jak szybko zmienia się elektryczna motoryzacja. Ten samochód jest naprawdę dopracowany, ma duży zasięg i szybkie możliwości ładowania.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości