Ford stworzył Bronco przede wszystkim z myślą o amerykańskim rynku i bardzo długo wzbraniał się z wprowadzeniem tego auta na europejski rynek. Bronco ostatecznie do Europy trafiło. Mieszkańcy dostali naprawdę twarde, terenowe auto.
Ford Bronco - wyposażenie
Bronco niczego nie udaje i momentami bardzo dosłownie cytuje pierwszą generację z lat 60. ubiegłego wieku. Okrągłe reflektory, koło zapasowe na tylnej klapie i terenowe wyposażenie zarezerwowane tylko dla wersji Badlands: 33 calowe koła, stalowe zderzaki i solidne osłony podwozia.
Ford Bronco - wnętrze terenówki
Jak twierdzi Kacper Wyrwas - Wnętrze Bronco trochę rozczarowuje jakością plastików. Są wyjątkowo twarde, ale ma to swoje plusy, bo to wnętrze można po prostu umyć wodą z wiadra. Jest jeszcze coś, coś dużo gorszego. To brak możliwości zmiany biegów. Przy kierownicy brakuje manetek, nie ma też możliwości zmiany plus-minus lewarkiem. Jest jedynie wyjątkowo niewygodny i nieprzemyślany przycisk plus-minus na lewarku, który obsługuje się wyjątkowo niewygodnie. Na szczęście w trybie Baja 10-stopniowa skrzynia radzi sobie doskonale i pilnuje wysokich obrotów.
Napęd w Fordzie Bronco
Sześciocylindrowy widlasty silnik serii Nano napędza prawie całą flotę amerykańskiego Forda. - 330 koni, doładowanie, naprawdę przy tym silniku nie przypuszczałem, że kiedykolwiek to powiem, V-ósemka jest po prostu zbędna. To dlatego, że kultura pracy, elastyczność i osiągi są więcej niż zadowalające. To co robi największe wrażenie, w porównaniu z głównym konkurentem – Jeepem Wranglerem, to prowadzenie - wyjaśnił tester terenówki.
Największą różnicą pomiędzy Bronco a Wranglerem jest przednie zawieszenie. We Wranglerze jest sztywny most, a Bronco ma niezależne zawieszenie. Dzięki temu prowadzenie Forda podczas szybkiej jazdy w terenie czy nawet na asfalcie jest dużo bardziej precyzyjne.
Ford Bronco - doznania z jazdy: za głośno i za cicho zarazem
To wszystko w połączeniu z praktycznie kompletnym wyposażeniem sprawia, że to naprawdę przyjemny samochód. Jedynym minusem jest hałas. Seryjne terenowe opony i panele składanego dachu powyżej 100 km/h stają się bardzo męczące. - Jednak w tym samochodzie brakuje trochę dźwięku silnika, żeby trochę głośniej, żeby trochę bardziej agresywnie gadał. Nie oszukujmy się, to jest samochód, który ma dawać frajdę z jazdy, a dla fanów motoryzacji dźwięk silnika to jednak bardzo ważny element zabawy - ocenił Kacper Wyrwas.
Ford Bronco - cena
Cennik Bronco w wersji Badlands otwiera kwota 395 tysięcy zł, a dostępne opcje to: kolor, wyprawowy namiot i hak holowniczy. Cała reszta już na pokładzie jest.
Na pytanie co wybrać – Bronco, czy Wranglera Kacper Wyrwas odpowiada: - Na asfalt wybrałbym zdecydowanie Bronco. A w teren? Chciałbym oba - podsumował.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Pancerny wodolot i ekskluzywne rowery
- Militaria na warsztat Steel Buddies 7
- Lądowanie na Marsie, starcie z czołgiem i najwyższa winda
Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: TVN Turbo