Drzwi bez słupka i centralne miejsce kierowcy. Tak otwiera się Citroën Elo
Citroën Elo wyróżnia się rozwiązaniami, które rzadko trafiają do samochodów produkcyjnych, ale często pojawiają się w prototypach. Auto nie ma środkowego słupka, a drzwi otwierają się przeciwnie do siebie, szeroko odsłaniając całe wnętrze – podobnie jak w tramwaju. Dzięki temu dostęp do kabiny jest wyjątkowo wygodny i efektowny wizualnie.
W standardowej konfiguracji Elo oferuje cztery miejsca. Kierowca siedzi centralnie, co jest rozwiązaniem znanym m.in. z legendarnego McLarena F1 i zapewnia symetryczną pozycję za kierownicą. Dla osób potrzebujących większej funkcjonalności przewidziano jednak wariant z dodatkowymi dwoma miejscami, co zwiększa możliwości aranżacji wnętrza.
Bez odwiedzania lakiernika po stłuczce
Wszyscy wiemy, jak jeżdżą Francuzi. Wielu z nich lubi stykać się zderzakami podczas parkowania. Tutaj jest bardzo sprytne rozwiązanie. Zderzak wykonano ze styropianu. Jeżeli coś się obije, wystarczy tę część wyjąć i założyć nową.
W Citroenie Elo można się przespać
Trzy miejsca z tylnej kanapy można wymontować i wykorzystać je jako piknikowe krzesła. Elo to samochód dla ludzi aktywnych. Jeżeli jesteście na kempingu i chcecie napompować np. materac, macie dostęp do wbudowanego kompresora. Jeżeli chcecie naładować rower elektryczny albo podłączyć elektryczną kuchenkę, macie dwa gniazdka z tradycyjnymi kontaktami. W Elo można rozłożyć fabrycznie montowane w bagażniku materace, rozsunąć ekran, otworzyć dach i relaksować się w dowolnym miejscu.
Rozwiązania ekologiczne w Elo
Citroen chwali się, że 100% materiałów wykorzystanych w tym wnętrzu to materiały z odzysku. Co ciekawe, pochodzi on z innych konceptów, które nie zostały wykorzystane. Nie można oprzeć się wrażeniu, że Elo jest samochodem mocno przekombinowanym. Ale tylko w kwestii designu, bo to, co oferuje w kwestii funkcjonalności, robi naprawdę duże wrażenie.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Nietypowe konstrukcje na targach SEMA
- Wielkie amerykańskie święto tuningu – SEMA Show
- Warszawa wiecznie żywa – Bestia jest tego dowodem
Autorka/Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo