Citroën Berlingo – 30 lat na drogach

Citroen Berlingo jest z nami od 3 dekad.
Citroen Berlingo jest z nami od 3 dekad.
Źródło: Raport Turbo

Nadal równie praktyczny, ale teraz znacznie wygodniejszy niż kiedyś. Mowa o najnowszej odsłonie Citroëna Berlingo. A czy przy okazji zyskał na urodzie? Opinie są podzielone.

Bryła wygląda bardzo podobnie do tej sprzed prawie 3 dekad

Wszyscy ekscytują się nowymi modelami, liftingami samochodów osobowych, ale gdzieś równolegle do tego wszystkiego cały czas są oferowane samochody dostawcze, np. Citroen Berlingo, model, który jest z nami od prawie 30 lat. Teraz Francuzi postanowili go odświeżyć. A sama stylistyka? Cóż, tutaj nie da się zrobić cudów i pracować można jedynie nad przodem. Ten, po liftingu wygląda... gorzej. Charakterystyczny emblemat wkomponowany płynnie w poprzeczki grilla wyglądał - moim zdaniem - dużo lepiej.

A stylistyka? Cóż, w tym segmencie trudno o rewolucję – zmiany dotyczą głównie przodu. I niestety, po liftingu prezentuje się mniej atrakcyjnie. Charakterystyczny emblemat płynnie wkomponowany w poprzeczki grilla wyglądał – moim zdaniem – znacznie lepiej.

Przestronne wnętrze

Przestronne i, mimo typowo „dostawczych” materiałów, naprawdę komfortowe. Jednak są pewne niedociągnięcia – np. schowki w podłodze, które nie mają wyściółki, przez co wszystkie drobiazgi hałasują podczas jazdy.

Kolejna kwestia to szczeliny w fotelach. Jeśli położycie na siedzeniu kluczyk czy elektronicznego papierosa, istnieje duża szansa, że błyskawicznie zsuną się pod fotel, a ich wyciągnięcie może być uciążliwe.

Berlingo van dostępne jest w dwóch długościach nadwozia

Lewe tylne przesuwane drzwi są opcją, ale najważniejsza jest ładowność. Ten niepozorny samochód może wziąć ,,na plecy'' prawie tonę ładunku. To więcej, niż niektóre pick-upy. Przestrzeń ładunkowa może być oczywiście skonfigurowana w zależności od potrzeb klienta.

Jazda Citroen'em zaskakująco przyjemna

Trzeba przyznać, że ten samochód, jak na dostawczaka, jest naprawdę komfortowy. Kabina jest bardzo dobrze wyciszona. Napęd Berlingo to czterocylindrowy diesel o pojemności 1,5 litra i mocy 75 lub 96 koni. Średnie spalanie podczas testu to 6 litrów. Na autostradzie przy prędkości 140 km/h spalanie wzrasta do 7,5 litra.

Czasy, kiedy kierowcy aut dostawczych mieli w porównaniu z kierowcami osobówek spartańskie warunki, już dawno minęły. Ten samochód to naprawdę bardzo przyjemne miejsce do pracy.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości