Jak tylko się pojawiło, od razu wywołało spore kontrowersje. Krystian Plato sprawdził czy niemieckim inżynierom udało się oszukać fizykę.
Jego przyspieszenie zmierzyliśmy urządzeniem GPS
Nowa M5-tka w kiepskich warunkach, na lekko mokrym i zimnym asfalcie przy 3 stopniach Celsjusza do setki rozpędziła się w 3,66, a więc delikatnie wolniej niż w tabelce z danymi technicznymi, gdzie wpisano 3 i pół sekundy. To hybryda plugin o mocy 727 koni, a poza silnikiem spalinowym jest też silnik elektryczny.
Dwa silniki
Dlatego to auto musi też więcej ważyć. Nowe M5 waży 2510 kilogramów. To kosmiczna wartość. W nieco ciaśniejszych zakrętach czujemy, że masa tego auta jest większa. Czasami można się poczuć w tym aucie bardziej jak w SUV-ie, niż w sportowym sedanie. I to pomimo tego, że ciężka bateria umieszczona jest nisko pod podłogą. Z drugiej strony nie można też odmówić pewności prowadzenia. Samochód jedzie jak po szynach. Inżynierom trochę fizykę udało się oszukać. Moc może być przenoszona na cztery koła lub tylko na tył. Prędkość maksymalna tej wersji to 305 km/h.
Podgrzewana kanapa, klimatyzacja, sporo portów USB
Jest roleta tylnej szyby, są roletki szyb bocznych. I właśnie takie jest nowe BMW M - jest, to bardziej szybki luksusowy sedan, niż wyścigówka, ale ten sedan swoim wyglądem, jak i osiągami budzi respekt wśród supersamochodów.
Potrafi wywołać zazdrość na stacji paliw
Średnie spalanie na autostradzie to 8 litrów. Bardzo przyzwoicie, jak na podwójnie doładowane V8 o pojemności 4,4. W ruchu miejskim można jeździć tylko na prądzie. Na elektryce w miejskich warunkach można przejechać około 70 kilometrów.
Auto w podstawie kosztuje 680 tysięcy złotych.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Citroen C4X – styl SUV-a, ale bez napędu 4x4
- Nowy Bentley Continental jest już w Polsce
- Porsche Taycan ma grubo ponad tysiąc koni i pneumatyczne zawieszenie
Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo