Audi Q5 nowej generacji. Szybsze, mocniejsze, bardziej wyraziste

Audi Q5 w nowym wydaniu i w mocnej wersji
Audi Q5 w nowym wydaniu i w mocnej wersji
Źródło: Raport Turbo

Krystian Plato miał okazję sprawdzić nową generację najpopularniejszego SUV-a Audi z czterema pierścieniami na masce. Trafił mu się wyjątkowy egzemplarz – topowa wersja z literką „S” w nazwie, oferująca aż 370 koni mechanicznych.

To zupełnie nowe Q5

Nowe Audi Q5 bazuje na świeżej platformie, choć pod względem gabarytów różnice są symboliczne – nadwozie urosło nieznacznie. Producent wsłuchał się też w opinie kierowców poprzedniej generacji, którzy krytykowali atrapy wydechów. Teraz wszystkie wersje – niezależnie od silnika – będą wyposażone w prawdziwe końcówki układu wydechowego.

Audi Q5 ma możliwość oglądania filmów podczas jazdy

We wnętrzu, w podstawowej wersji, znajdują się dwa ekrany. Jest również opcja posiadania trzech ekranów - na tym trzecim w czasie jazdy pasażer może grać w gry lub oglądać filmy i telewizję. Ekrany przed kierowcą jak i ten w centralnej części wykonane są w technologii OLED. Ładowarka indukcyjna ładuje z mocą do 15 W. Ciekawie wygląda też panel sterowania na drzwiach kierowcy. Więcej tutaj przycisków niż na desce rozdzielczej.

Osiągi Q5S są powalające

Topowe SQ5 rozpędza się do setki w zaledwie 4,5 sekundy. Napęd trafia na wszystkie koła, a za zmianę biegów odpowiada 7-stopniowa skrzynia S tronic. Dla mniej wymagających kierowców przewidziano spokojniejsze odmiany – w ofercie znajdziemy m.in. dwulitrową jednostkę benzynową z turbodoładowaniem o mocy 204 KM oraz diesla o takiej samej mocy. Co ważne, wszystkie warianty – zarówno standardowe Q5, jak i sportowe SQ5 – będą wyposażone w technologię miękkiej hybrydy.

Jak to w Audi mamy kilka trybów jazdy do wyboru

Wybór trybu jazdy Dynamic sprawia, że nadwozie obniża się o 1,5 cm, co poprawia zarówno właściwości jezdne, jak i aerodynamikę. Auto oferuje progresywny układ kierowniczy i pełne zawieszenie pneumatyczne. Mimo że za kierownicą siedzi się nieco wyżej niż w klasycznym aucie osobowym, prowadzenie SQ5 potrafi przypomnieć wrażenia z jazdy hot-hatchami sprzed lat. Cennik otwiera kwota 368 tysięcy złotych za wersję podstawową.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości