X-trail z napędem na jedno koło jest skuterem

X-trail z napędem na jedno koło jest skuterem
X-trail z napędem na jedno koło jest skuterem
Skuter, który nazywa się jak samochód i jest dwukłowym odpowiednikiem SUV-a. Ma sporo bajerów i można nim zjechać z asfaltu. Krystian Plato wsiadł na Bartona X-trail i sprawdził, czy jeździ tak, jak wygląda.

Oto Barton X-trail. Skuter z offroadowym sznytem

Gmole, osolony dłoni, dwa gazowe amortyzatory i opony zachęcające do zjazdu z utwardzonych szlaków. Całość wygląda rasowo. Barton to chińska marka. Szybkie rzut oka na jakość wykonania i sparowania. Nie ma się czego wstydzić. Skuter, który otrzymaliśmy do testu miał przejechane ponad 2000 kilometrów. Nic nie popękało, nic nie wypłowiało, a testowe maszyny nie mają przecież łatwego życia.

X-trailem można jeździć z samochodowym prawem jazdy, bo ma pojemność 125

Silnik X-traila to jednocylindrowiec 125 o mocy niespełna 12 koni. Silnik produkowany jest przez markę Loncin, która produkuje też silniki między innymi dla BMW. Średnie spalanie, jak to w klasie 125, wynosi maksymalnie 3 litry. Prędkość maksymalna? - Mi maksymalnie udało się rozpędzić do 105 km/h. I nawet jadąc z maksymalną prędkością maszyna pozostawała cały czas stabilna. – mówi Krystian Plato

Tym sprzętem można zjechać z asfaltu

Na pokładzie maszyny jest oczywiście system ABS, ale nie można go wyłączyć. Nie jest to przecież maszyna enduro. Choć 14-calowe koło z przodu daje sobie bardzo dobrze radę, kiedy zjedziemy z asfaltu. Dziury i szutry nie są tej maszynie straszne. W takich warunkach skuter prowadzi się zaskakująco pewnie. Gmole ochronne dodają pewności, a maszyna waży 133 kilogramy.

Kluczyk jest zbliżeniowy

Wystarczy mieć go przy sobie, by odpalić skuter. Kierowca przed sobą ma dość duży kolorowy ekran. Ekran pokazuje dosłownie wszystko, co niezbędne kierowcy. Jest nawet opcja diagnostyczna, wyświetlającą wszystkie parametry pracy silnika.

Wisienka na torcie znajduje się koło przedniej lampy

To wbudowany wideorejestrator, który przez cały czas nagrywa to co się dzieje przed nami. To może być wyjątkowo przydatne w razie ewentualnej kolizji. Nagrania można obejrzeć i zapisać korzystając ze smartfona. Niestety, mój nie chciał połączyć się ze skuterem, a aby dostać się do karty pamięci trzeba odkręcić sporo plastików.

Jak jeździ się tym sprzętem?

Wygodnie, łatwo i pewnie. Siedzimy w miarę wysoko, dużo widzimy. Szyba ma manualną regulację. Skuter zachęca do dalszych wycieczek. O ile autostrady i ekspresówki powinniśmy omijać, to dziury i szutry nie będą mu straszne. Kierowca też niespecjalnie je odczuje.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości