Suzuki GSX 1000 GX. Mocny, ale grzeczny

Suzuki GSX 1000 GX – „na prędkościomierzu pojawiają się większe wartości niż te, dozwolone na polskich autostradach”
Suzuki GSX 1000 GX – „na prędkościomierzu pojawiają się większe wartości niż te, dozwolone na polskich autostradach”
Źródło: Raport Turbo
Japoński producent twierdzi, że to taki odpowiednik samochodowego crossovera. Krystian Plato sprawdził, ile w tej maszynie sportu, a ile właściwości użytkowych.

Piekielnie mocny, ale i na swój sposób grzeczny

Serce, czyli silnik GSX 1000 GX pochodzi ze sportowego GSXR 1000. Cztery cylindry zostały jednak mocno ugrzecznione. Moc silnika to 152 konie mechaniczne. Nie ma co gryźć się w język, ten motocykl zasuwa jak szalony. Wystarczy tylko musnąć manetkę gazu i już na prędkościomierzu pojawiają się większe wartości niż te, dozwolone na polskich autostradach.

Bardzo szybko można się zapomnieć i tutaj pojawia się pewien problem. Nie chodzi o mandaty, a o emocje. Moc oddawana jest do bólu płynnie. Odkręcamy manetkę i pędzimy przed siebie niemal jak w aucie elektrycznym. Trochę nawet przypomina to uczucie, jakie towarzyszy nam podczas startu samolotu. Inżynierowie Suzuki za mocno ugrzecznili krzywą oddawania momentu obrotowego.

Suzuki GSX 100 GX jest uniwersalną maszyną

Ale może tak właśnie miało być? W końcu to motocykl dość uniwersalny. Można pojechać nim na wakacje albo spróbować swoich sił na torze. Na motocyklu siedzi się dość wysoko. Szyba nie jest regulowana, ale zapewnia bardzo dobrą ochronę przed wiatrem. Do tego są też osłony na dłonie. Całość sprawia, że dość łatwo można się zapomnieć.

Po raz pierwszy możemy zmieniać nastawy zawieszenia

Suzuki w tym motocyklu po raz pierwszy w historii zastosowało elektrycznie sterowanie zawieszenie. Ustawieniami zawieszenia można sterować też w czasie jazdy. Do wyboru są trzy tryby pracy. Można też wybrać, czy podróżujemy w pojedynkę, czy z pasażerem. Całość odczuwalnie działa. Oferowane są też trzy tryby pracy silnika, a kontrolę trakcji można wyłączyć.

Jak jeździ się Suzuki GSX 100 GX?

Bardzo pewnie - to chyba najlepsze dwa słowa które opisują wrażenia. Kanapa jest wygodna, ręce swobodnie lądują na kierownicy. Pozycja za sterami nie jest męcząca, ale jednocześnie pewnie czujemy się w zakrętach. Również w tych ciasnych. Za hamulce odpowiadają Włosi, a bak ma 19 litrów pojemności. To zapewnia ponad 300 kilometrowe zasięgi.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

KJ

podziel się:

Pozostałe wiadomości