Mercedes Maybach S680 z V12. Te silniki nadal powstają

Mercedes Maybach S680 – silnik V12 – te silniki nadal powstają
Mercedes Maybach S680 – silnik V12 – te silniki nadal powstają
Źródło: Raport Turbo
Na rynku są już tylko 3 limuzyny z silnikiem V12, z czego tylko jedna robiona jest Unii Europejskiej. Szymon Kazimierczak sprawdził, jak wygląda luksus w najlepszym, niemieckim wydaniu, czyli Mercedes Maybach S680.

Ostatnia taka limuzyna

V12 pod maską, bez żadnych wspomagaczy, bez żadnych hybryd, tylko dwie turbiny. I to jest właśnie główny powód, dla którego kupuje się to auto, bo można mieć luksusy w V ósemce, ale nie ten silnik. Mimo prawie pięciu i pół metrów długości topowy Maybach przyśpiesza do setki w cztery i pół sekundy. Ten ostatni Mohikanin pod maską S680 rozwija 612 KM i 900 niutonometrów momentu obrotowego

Wewnątrz… Maybach na całego

Mamy tutaj pakiet „First Class” za 115 tysięcy i do tego 4 ładowarki w schowku i dwa wyjścia HDMI, a jak zrobi się gorąco albo będziemy chcieli uczcić kolejny sukces, to jest tutaj też lodóweczka. Dwukolorowe malowanie to opcja za 89 tysięcy złotych, ale proces całego tego wykończenia jest dość skomplikowany. Podczas malowania Mercedes obciąża gołe drzwi, by symulować masę gotowego, złożonego samochodu. Po to, by nie powstały tu żadne rozbieżności.

Mercedes Maybach S680 w takiej wersji to wydatek ponad półtora miliona złotych.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości